Rättegången

2007-08-14 @ 20:49:30
Idag var rättegången mot Magnus, De var han som misshandlade LM på hans jobb förra sommaren,
Jag klev upp klockan 10.30 och väckte LM 11 utan problem (ovanligt) Bussen till luleå gick 12.05  så vi var i luleå 13.10 ungefär, Vi gick till rättegången direkt för att kolla villken sal vi skulle till, när vi kommer in dit så står de ingenstans på tavlorna vart han skulle så han gick till receptionen och frågade där, Hon tog hans persionuppgifter och så kollade hon i några papper och så säjer hon tillslut att vi ska vara i Piteå,
PANIK!!!
Då hadde vi 5min på oss att ta oss till piteå..Omöjligt...hon ringer upp domaren i piteå och förklarar läget för han, han tar LMs mobilnummer om de skulle bli inställt så skulle han ringa och medela de,
LM säjer till kvinnan i receptionen att dom har ju stängt domstolen i piteå varför ska vi vara där??
ja säjer hon bara jag vet inte...
Vi går därifrån och till busstationen där jag tar mina sistan 15kr och ringer Fia för att höra om Jocke kanske kunnde skutsa oss till Piteå men han var på jobbet, fia provar ringa till Anki för att höra om Hasse jobbade och de gjorde han så klart, när vi går över vägen till stan så ringer LMs mobil..De var domaren i piteå
-Rättegången är inställd, Magnus dök aldrig upp
Med en lättande suck frågar LM vad som händer nu då..?!
-Ja Magnus blir skyldig att betala rättegångskostnaderna (några tusen) och så blir han anhållen till nästa rättegång.
Med en lättande suck svarar jag sen när Fia ringer upp för att förklara att hon inte viste nån som kunnde skutsa, jag förklarar läget för henne och hon tar en lika lättande suck som vi andra :P hehe
Hon sätter sig sen på en buss med Malin, Rasmus och lilla Madde och kom in till stan och mötte oss,
Vi gick på Condis och tog en fika och skrattade åt allt som hände, Sen gick vi på stan en sväng tills pappa kom och hämtade upp oss på busstationen och vi for hem.

Så fort jag kom hem fick jag ett mess av Carin som undrade varför vi inte hört av oss nått på länge, jag förklarade att jag försökt ringa henne men de kom bara fram mobilsvar hela tiden, Sen förklarade jag hur dagen varit och hon skrattade bara och sa rättåt Magnus..Äntligen får han vad han förkänar och de håller jag med om,
Så nu sitter vi här igen..LM på jobbet..och jag här hemma..tröttare och inte mycket smartare heller :P hehe

image17

image18

Kommentarer
Postat av: Sinne

Du är så söt Ingela! :)

2007-08-16 @ 00:27:12
URL: http://siinne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!