2007-12-17

2007-12-17 @ 19:04:56
Nu har julen även hittat hem till oss, julgranen är uppe efter mycket om och men...de vart så hettsigt här hemma mellan mig och granen att julgransfoten förlorade...han åkte på tippen, tålamod är nått jag inte har gott om har jag märkt, som tur var hadde Fia en exakt likadan över så vi fick ta den,
Annars är julpynt, gardiner och stjärnor uppe, inte riktigt samma sak att julpynta när man inte får samma känsla som när Carin och Claus pyntar..men vi gör de bästa av de vi har,
Vi har iallafall världens finaste gran iår, de är ju jag som pyntat den, LM fick stränga årder om att inte komma inärheten av tvrummet medans jag höll på,
¨Så nu är de bara lite julklappar kvar att köpa, ska in till stan på fredag när lönen kommer och köpa dom sista, LM har då redan fått sin julklapp ialalfall, först beben i magen och som om inte de vore nog så skulle en jobbarkompis till han sölja sin proffs kamera för 8000kr, men LM får köpa den på avbetalning för 4000kr, Sen ska han gå nån foto kurs hoss den här killen så han kan ta riktigt fina bilder sen, han nämde till mig att han i hemlighet alltid villjat lära sig ta kort, så nu får han väll ge de ett försök då.

Lule i går, firade Pappa som fyller år i dag och Madde som fyller år på julen, käkade tårta och mös med familjen, njuter för varje minut jag får med dom, Fick även kidnappa Rebeckas (kusin) nya lilla kille, han är bara två månader gammal och hur socker söt som helst. fick en liten inblick i hur våran framtid kommer att vara, samma sak varje gång jag är med Annelie, då e han bara min :) hehe jag som drar vagnen, gosar med han, tröstar han...jag gör allt förutom att byta och mata han..hehe han är ju också bara för söt för att vara san :)

Annars är de bara hormonerna här hemma som ställer till de...kan inte förstå hur LM kan var så lugn när jag är så hysterisk, han har tålamod som aldrig förr..därför jag älskar han som jag gör,
Ryggen spökar som vanligt här också...tror de är nån nerv som hoppar ikläm på mig ibland, känns som senadrag i svanskotan men de går inte över på flera flera dagar, LM vågar inte masera mig när jag har så ont heller...bara vänta ut finns inget annat att göra :S

Många som tycker att jag ska börja köpa mamma kläder och anmäla mig på pampers så jag får gratis grejer till den lilla nu, känns inte riktigt rätt än, vägar inte tro att allt är som de ska förens efter ultraljudet den 16 januari.
Känns så konstigt att veta att jag har ett liv i mig som växer men jag känner inget..vist att midjan har blivit lite större och att magen är lite hårdare  där den lilla ligger men annars känns de som vanligt...förutom hormonerna då :) hehe
Dom söjer att kring vecka 15 brukar dom flesta känna sparkar...och jag gick in i vecka 14 i lördags så nu känner jag nog efter lite mer än vanligt, men ingenting än...
Kommer nog inte ha så mycket tid sen att känna efter eftersom julen närmar sig, sen nyår och sen fyller jag år, men jag har som mål att iallafall känna nånting innan jag fyller år, vad vet jag inte än, men jag vill ha ett tecken på att de är nått i mig...att jag inte bara inbillar mig,
Vissa mornar vaknar jag och då kan jag totalt ha glömt bort att jag är med barn...känns som en dröm eller nått...måste påminna mig själv om att de faktiskt inte var en dröm..jag ska bli mamma till sommaren...kanske blir lättare att fatta de sen när man har ett kort eller när man känner sparkar.
Nu funkar så skrivaren och skannern, så fort vi gjort ultraljud så skannar vi in de och Carin och Claus får så klart första titten :)

 God jul och Gott nytt år på er alla

image64

image65
HÄR ÄR LILLA BENIAMIN, HAN SER DOCK UT SOM EN KALKON MED ARMARNA UPP I VÄDRET SÅ DÄR
image66

image67
STOLT MAMMA INNE I GALLERIAN, EFTER ATT JAG KIDNAPPT HENNES LILLA SON ;)
image68
image71
image72
image73
image74
image75

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!