Gallerian Piteå

2007-09-21 @ 19:03:38
Igår var de premiär för gallerian i Piteå, trevåningar och en massa nya affärer, bla Clas Ohlsons, teknikmagasinet och MQ.
Massa nya klädesbutiker och två nya skobutiker, spännande och behövligt,
Har vart på stan  både i går och i dag och trängts bland folket, Och de var mycket kan jag lova.
kolla in deras hemsida för mer information: www.gallerianPitea.se
Idag har jag vart på stan sen halv 12, satt på Waines Cofie me Lindah och LM och kollade på allt folk, när hon for hem gick jag och LM och kollade på nån ny vinerjacka, när vi gick ut ur gallerian på väg mot småstan stod de en ambulans utanför och en massa folk som tittade,
På marken låg de en äldre man i 50-60års åldern livlös, han såg död ut, Ambulanspersionalen försökte pumpa igång hans hjärta men de såg lönlöst ut, Fick sån Flach backs om mamma att jag fick tårar i ögonen.
Jag kunnde inte bara stå där som ett fån och titta på medans den stackars mannens liv tog slut mitt på stan.
Kan inte fatta hur okänslig folk kan vara ibland, Där låg han, med tröjan sin söndersliten av persionalen, en maskin som pumpade så hans hjärta skulle komma igång, och runt han stod de nästan hundra männiksor och tittade, tog kort, och pekade, precis som om de vore underhållande att se nån dö.
Kan inte förstå mig på folk ibland,
Jag vände ryggen till och gick därifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!