När olyckan är framme....

2008-12-09 @ 23:52:46

Fick ett rätt så abrupt uppvaknade imorse, lillan väckte mig kring 10 som vanligt, både hon och jag är fortfarande sjuka men de var ändå bara kliva upp...trött och seg som man är när man är sjuk går jag upp och fixar frukost, sätter lillan i gåstolen och sj sätter jag mig framför tvn och fikar....fortfarande helt borta i skallen ser jag hur hon går bort mot tvn och på sidan där hon alltid ska vara och pillra i allt där, jag stälde en ljustake där så hon inte skulle vara och fingra i alla kablarna.
I mitt stilla sinne ser jag hur hon tar tag i ljustaken och den rasar över henne!
PANIK så slänger ja de ja håller i handen och kastar mig över henne och sliter bort ljustaken från henne, (den är gjrod av järn och kan göra henne riktigt illa om den tagit fel) hon skriker och jag har panik, sliter upp henne och kollar så hon inte är skadad, jag hör hur LM ramlar ur sängen och kommer rusandes in i tv rummet, vi båda konstaterar att hon är inte skadad utan hon vart bara rädd...hjärtat rusar i bröstet på mig och jag skakade långt efter hon lugnat sig, nu fattar jag att man inte kan lämna dom 1minut enns,
så nu står ljustaken på ett ställe där hon INTE kommer åt den, ställde istället en karton för vid tvn men nog var hon där och pillrade ändå....




Kommentarer
Postat av: Anna

Oj oj oj, farbor MP upp i dagen på det där översta kortet!

Det är så roligt att följa din blogg Ingela. Jag suger i mig all ny kunskap inför kommande tider, hihi!

Kram/Anna

2008-12-10 @ 16:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!