2008-03-29

2008-03-29 @ 22:38:31

Vi börjar väll som vanligt me magen och den växande bebisen, var hoss barnmorskan i veckan och tog prover, mätte magen, lyssnade på hjärtat och så bökade hon om för att se hur den lilla låg, duktig som han/hon är så ligger den redo redan nu, huvudet neråt och allt, hjärljuden har gått ner till 140 men de är tydligen normalt när de närmar sig slutet, 11 veckor kvar, 29 Fulla veckor har redan gått, vart har tiden sprungit iväg?
Får tack och lov kläder till den lilla lite här och var, fick en liten uppsättning av Annelie när hon var på en snabb vesit här och nu i morgon ska jag på kalas hoss Syster Fia och där få mera kläder,
Ska splitta kläderna hoss Fia me min andra syster Anki som också ska ha barn till sommaren, rätt så lägligt 2månader efter oss.

Magen bara växer och växer nu, ser väldig skillnad från sista korten jag lagt upp här med dom nya korten jag tog idag,  brukar fördriva tiden nu med att ligga på rygg och se den lilla sparka omkring där inne,

På kvällen är de tydligt när de bäddas där inne, då kan man nästan se en fot stick upp el nått, kan förklara varför jag har fått en hel del bristningar på ens sidan av magen och nästan inget på den andra,

Den enda i familjen nu som inte uppskattar magen är nog Bean, han som alltid brukar ligga och skeda med mig om nätterna, nu får han en spark i ryggen eller liknande varje gång han trycker sig för hårt mot magen, inte alltid uppskattat,

Den lilla har pappas temprament brukar jag säja, när barnmorskan skulle lyssna på hjärtat under sista besöket så sparkade den lilla bort micken, han/hon ville inte alls var me :)


Här hemma är de annars lunt och stilla, LM jobbar och står i som vanligt, och jag gör de bästa av en tråkig vardag här hemma, har fått stränga årder av min läkare att inte städa, foglossningar har blivit så illa nu att bara jag viker tvätt så måste jag lägga mig ner en stund sen, så stackarn LM måste jobba och sen komma hem och ta hand om hushållet, jag gör de lilla jag kan här hemma, under den tiden han är på jobbet, men de är långt i från lika mycket som förr,

Ska bli skönt när de här är över och jag kan komma tillbaka till mitt vanliga jag.


Här i piteå håller de på bli vår också, nästan dagligen tinar de så pass mycket att de är stora vatten pölar över hela stan, inte alltid roligt men de ger en hopp om att de finns en sommar, Dom dagarna de är fint väder brukar jag och LM sitta på balkongen och dricka kaffe me Bean i solen.

Känns nästan som sommar då :)
Försöker ta oss en lång promenad med han också dom dagarna de är fint väder, inte alltid uppskattat av min rygg men de är de värt.

LM klagade sist på att jag skrev för långt så nu lämnar jag de så här, får uppdatera om nå detaljer eller liknande senare.
Lägger ut några bilder också,

                                                    Vecka 28 på den här bilden
image172
image173
Kan ni Gissa vart de sparkar mest?
image174
Lm gjorde nå underbara köttfärsbiffar igår som jag var tvugen att föreviga me kort :)
image175
image176
image177
image178


Och nu till alla bebis kläderna så klart

image179
image180
image181
image182
image183
image184
image185
image186
image188
image189
image190

Pappa LM överaskade me att köpa lite bebi kläder han me,

image191
image192
image193
image194
image195


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!