2008-05-06

2008-05-06 @ 17:58:51
Oj så tiden springer iväg, 6veckor kvar tills den lilla är beräknad att komma till världen, 38dagar fom idag, kom på en hel drös me små saker som inte är fixade än, känner paniken fast vi har tid på oss, Tur att LM är så lugn då, annars skulle de sluta i kaos,

Men de n lilla växer då som den ska enligt barnmorskan, huvudet ner, och alla värden ser bra ut, dock inte jag, är säker på att de är en tjej nu, flickan tar all mammans skönhet säjs de ju,  så de är en tös vi väntar hehe.
De blir bara värre och värre för varje dag som går me ryggen, vissa dagar är så jobbiga att jag knappt tar mig upp ur sängen, ännu mindre röra mig i lägenheten, men de är bara ta en panodil och bita ihop, har ju vart hoss sjulgymnasten nu och fått dom där TNS platorna nu, viserligen hjälper dom lite men efter som dom ger ström in i musklerna i ryggen så känns de som träningsvärk efteråt, men de får jag väll leva med.

Annars är de mesta fixat till ankomsten, har ett skötbord som vi har på badkaret, sängen är hämtad och ihop satt, väntar då bara på madrassen som Carin och Claus ska köpa med sig från Ikea, kläder finns i miljoner, mest byxor nu som de krisar på, ska köpa nått par till så de finns, bättre för mycket än för lite.
Vagn och Bilbarnstol fixar vi sen, de är dom ändå större sakerna som är kvar att fixa, sen ska vi då bara hitta en bebyMobil, en madrass till skötbordet och sånt smått. Ska flörta me Ligge så vi kan fara upp på barnenshus nån dag och kolla vad som finns där.
Sen har Fia köpt en Bärschal från Tradera till oss, så den är i lule och väntar, Lika så beby korgen hoss Anki.
Oj vad mycket beby snacka de vart här nu :) men så är min vardag, allt fokuseras på den lilla nu när de snart är dax.

För LM går allt bara bra, Han jobbar kvar på sunes iallafall över sommaren, han har fortfarande en massa tankar om Bryggargatan, så vi får se hur de blir me de, valet är hans och jag tänker inte pressa han in till att ta jobbet om han känner anorlunda.
Jag stöttar han i villket beslut han än vill ta.

Snart är de fiskesesong också ju, de är de enda han pratar om just nu (förutom den lilla då så klart)
Han får passa på att fara ut me Ligge och fiska nu innan vi är planerade, sen är de fullt upp här hemma, och då lär han inte få så mycket tid för fisket.

Från de ena till de andra, Mina älskade svärföräldrar är på väg hem igen, Än så länge har resan gått bra, dom fick bara byta diselfilter men annars har de inte vart nå problem alls för dom, dom är redan i Danmark så nu är de inte länge kvar tills man får krama om dom, och ännu roligare blir de nu till sommaren då hans bror och fru kommer hem från Usa, så de blir en riktigt familje träff i sommar, Ska bli Jätte trevlig att äntligen få träffa dom allihopa.
De händer inte allt för ofta.
De kommer bli en speciel och minnesvärd sommar de här,

På tal om sommar så har den änven hittat hit till Pite nu också, finns inte mycket snö kvar nu och solen gassar på som aldrig förr.
Har haft vårat första åskväder också,
både mygg och humlor har tinat upp nu, äntligen är de sommar.

image201
image202
image204
image205
image207
image208

De ser ut som jag ska exprlodera snart, kortet är taget i vecka 34
image209
image210
image211


Kommentarer
Postat av: anki

Jag har fått mina 2 första myggbett på foten, kliade som fan...

Babykorgen finns för avhämtning med dubbla madraser ringa bara före så jag kan gå upp å hämta den......

2008-05-06 @ 21:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!