2008-05-24

2008-05-24 @ 23:01:24

Nu är de inte långt kvar, 3veckor sen får man äntligen se vem som gömt sig där inne så länge, ska bli riktigt spännande, men vist lurar paniken och oron när de ännu är små saker kvar att fixa, stod som en dåre idag och handtvättade baby kläder så de finns nått ombyte ifall hon nu vill komma tidigare än beräknat, har även nu inhandlar blöjor, tvätt servetter och hämtat ut blöjhinken man får från pampers.
Så de börjar kännas lite lugnare nu när man ser att de händer saker.

hadde en tid hoss läkaren i veckan, behövde få alvedon på recept och ett sjukintyg till VLC, kommer därifrån med två recept, ett på alvedon och ett på dexofen att ta på natten så jag får sova, och så sjukskrev han mig fram till den 24 Juni, längre om jag inte fått innan dess.
Vart glatt överaskad då jag hört att de är nästintill omöjligt att få en sjukskrivning för foglossningar, men han såg på mig att jag knappt kan gå nu, de blir bara värre och värre, får även ta en dexofen på dagen om jag känner att jag behöver de, Käns hel skumt när pillrena börjat kicka in och jag kan röra mig utan att de gör ont, jag kan gå normalt, stå normalt sitta normalt och framför allt...jag kan sova om nätterna nu, en mil stolpe för mig,
Men LM är söt ändå som gör de mesta här hemma, pratar ofta om oro inför just förlossningen och konstigt nog är han lugnare än mig än då länge, de är jag som hissar upp mig och han som är hur lugn som helst i den diskutionen, han läser på hur de går till och hur man blir ett bra stöd till sin partner, tror han kommer fixa de där bättre än jag enns kunat tro.

Igår bar de va till Lule och en sväng med Fia och Kidsen, Fia hade spanat in en affär/tatueringsstudio/frisör där dom sålde lite udda coola baby kläder, dock svin dyra men vi kom ändå därifrån med två tröjor och en kläning,
image228


image229


image230

image232

image233

image234

image235

Kunde inte låta bli när vi väl såg dom, udda, tuffa och snygga...

Carin och Claus är snart hemma också, pratade med hon idag och dom är inne i sverige nu, som stanar i skåne över natten och så jobbar dom sig sakta uppåt sen imorgon, dom hade väl nå stop att göra på vägen men beräknad vara hemma i mitten/slutet på nästa vecka.
Ska blir så skönt att få hem dom.

Själva har vi hundra och en saker att göra till veckan, måste stor städa här hemma nu innan dom kommer.
Sen hela måndagen måste jag bråka med att få tag på soc, VLC, AF och CSN, ska bli spännande att se om jag får tag på nån den här gången, soc är viktigaste just nu då hon ska ha en kopia på mitt papper om sjukskrivnignen och samma me VLC, sen på onsdag har vi äntligen möte med försäkringskassan, nu ska vi få våran info om föräldrapeningen, samt att dom då ska ha pappret om sjukskrivningen också..papper överalt...gud så jobbigt...

Faderskapet är skrivet och klart nu, nu är de klart att hon ska heta Kristiansen i efternamn, hon får ju min mammas mellan namn så de känns rätt att hon får ta LMs efternamn, har ändå ingen speciel relation till mitt efternamn.

Nästa vecka går LM på semester, han tog ut lagomt till då Carin och Claus kommer hem, och så kan de vara trevligt att få spendera den sista tiden tillsammans han och jag innan lillan kommer också, så tre veckor semester har han sen 10 pappa dagar, så han blir ledig i stort sett hela Juni :) ska bli skönt att få ha han hemma en stund,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!