Historisk dag!

2008-11-06 @ 23:50:43
Den här dagen borde gå till historien som en speciel dag för en mamma och en pappa!
Imorse låg lillan som alltid på skinet på golvet framför tvn, pappa LM satt brevid och jollrade och lekte me henne när hon VIPS vände sig från rygg till mage helt själv.
Hon har länge nu kämpat men armen har alltid vart i vägen så hon har alltid rullat tillbaka på rygg, från mage till rygg har hon klarat länge nu.
Men just att hon tog de steget å rullade över till mage, Oj så stolta vi vart :)
Både jag och LM jublade så högt att hunden började yla hehe
När hon då såg att hon fick massa beröm när hon rullade så började hon göra de hela tiden hehe allt för att få beröm, och när man då ger henne de så skrattar hon glatt hehe
Nog är hon underbar alltid!

Mötet idag på specmödra gick jätte bra, Nu kan jag släppa allt de jobbiga som hände under förlossnigen och se framåt.
Jag har fått svar på mina frågor och jag har en plan inför nästa graviditet.
Jag ska få en vatten tät förlossningsplan och samtal under hela graviditeten så jag inte ska käna mig rädd.
Äntligen är de nån som tar en på allvar och de känns jätte trygt inför framtiden.
De enda nu som käns lite nervöst är väll kommer dom se min förlossningsplan på förlossningen
under min förlossnign läste dom ju inte enns min tjonal så vad säjer då att dom kommer läsa min förlossningsplan?
I och för sig har vi nu erfarenheten och vi vet nu vad vi kan kräva och vad vi har för rättigheter, de viste vi ju inte sist.
Käns som en stor sten lättat från hjärtat nu när vi fått gå och prata ut om hur de gick.
Viserligen har jag fått olika reaktioner från folk när dom fått höra att jag går på samtal om just förlossningen.
Man den enda som vet hur de var är jag och LM...Ingen annan....och de har satt djupa spår i oss båda.
Jag hoppas nu vi kan komma över de till nästa barn.
För alla barn förtjänar ett syskon




.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!