Lugn helg här hemma....

2008-11-02 @ 22:14:54
Vi var bjudna på två olika fester i fredags, en i lule hoss Linda och Petter och en hoss Lollo i ny lägenheten i öjebyn.
Men eftersom LM jobbade och ja ändå inte kände specielt för å festa då ja känner mig lite små krasslig så vart de en mysig hemma kväll hoss farmor och farfar.
Med god middag och mys framför tvn.
Lördagen såg väll istort sett lika dan ut fast den här gången var pappa LM me då han var ledig.
God middag och mys framför tvn me kaffe och kaka.

Vist kan jag känna avensjuka mot dom som vart ute och festat och haft kul i helgen, men samtidigt när jag ser på Jonna och hon ler mot mig vet jag att jag gjort rätt i stanna hemma.



Jag kan viserligen sakna den där tiden före man fick barn, tiden då man inte fick dåligt samvete för att man roade sig en kväll me lite alkohol och sen krogen.
Och man inte behövde oroa sig för att inte bli för bakis dagen efter.
Nog kan jag känna saknad av den tiden.
För de var en trevlig tid.
Men jag skulle aldrig ha samvete å lämna henne nu när hon är så mammig som hon är.
Den enda som får ta i henne på kvällen nu är jag eller LM, så fort nån annan bara petar i henne gömmer hon ansiktet och börjar gnälla.
Jag vet inte riktigt hur ja ska vänja av henne de, vi försöker att farmor och farfar få ta henne och försöka söva henne men hon bara skriker och skriker helt hysteriskt tills jag tar henne.
De känns jätte jobbigt.
Jag skulle jätte gärna villja ta en lugn fest hemma me lite vin och cider me en tjejkompis (Rebecca så klart)
Men de känns inte som jag skulle kunna slappna av ordentligt när jag inte vet om lillan blir så där mammig igen eller inte!

Har ni de problemet också?


Kommentarer
Postat av: Jenny o Lilja

lilja har också börjat bli mammig. Det är knappt så att Larne duger ibland. Men ja tror det där är en period dom ska gå igenom. Dom brukar lite senare ha en pappa-period också, där inte mamma duger längre.. Håll ut =)

2008-11-03 @ 09:31:14
URL: http://zantoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!