Natten gick så där

2008-11-16 @ 23:32:35
Hon vägrade först å somna och sova i sängen sin, varje gång hon somnade i våran famn och man la ner henne öppnade hon ena ögat och tittade på en som Hmm....fel säng du....
Happ då var de bara ta upp henne och börja om från början igen.
5ggr höll vi på så där och just efter 12 fick vi hon å sova för natten, då somnade hon frivilligt i sängen då hon var så trött lillan.
Jag kände mig helt manglad så jag var inte långt efter isäng heller.
Oj så skönt de var å få sträcka ut sig i sängen men samtidigt tomt då jag är van å lillan och höra hennes små andetag.

Halv3 vaknade hon första gången och var hungrig, matade henne och la ner henne och hon somnade rätt så direkt.
sen höll de ¨på så där en gång i timmen istort sett, antingen tappade hon tutten eller så skulle hon äta eller så vaknade hon bara för att, då fick jag ta upp henne och direkt hon kom upp så somnade hon i famnen min så de var bara lägga ner henne så sov hon.

Kl halv 6 vaknade hon sista gången, då bad jag LM ta henne och när han kollade ner i spjälsängen så låg hon helt klar vaken och lekte med masken vi har satt fast i sängen hennes.
han titta på henne och sa helt trött....neee...ja vägrar kliva upp med dig den här tiden.
så han gav henne till mig (ovanligt) jag matade henne och la henne i våran säng, och innan hon enns landat i sängen sov hon =) de var så sött å se hehe

Så inatt gör vi ett nytt försök.
Hon var inte lika jobbig å få och sova inatt som igår, så vi får väll se hur natten blir då.

Idag gott folk var vi på barnens hus och kollade på en ny vagn, vagnen vi har nu var bara en nödlösning då den andra gick sönder.
Planen var väll hela tiden att köpa en ny vagn, nån som håller och som man slipper vara orolig för i vinter.
Så nu är de bestämt och bokat en ny emmaljunga city cross i färgen pro forest ( mörk grön) vill inte ha en svart  vagn då den så lätt blir sol blekt och då ser den gammal ut.
och så är de kul me en annan färg, desutom är den här grönfärgen jätte mysig.
kolla emmaljungas hemsida.
De är en rätt dyr vagn då de är kvalite, så vi har tur att vi kan få hjälp me halva av carin och claus.
då blir de inte en sån dyr summa Iaf =)
ska ner till skellefteå och hämta den där den 25 el 26 nov.
dom hade den inte inne i just den färgen här i piteå, så då skulle vi behöva vänta till v 8 innan de var produktion på de...så kanske v 10 skulle vi ha de, och de är för länge.
Så nu ska lillan åla i stil =) heheh så kul å kuna ge henne de finaste.

Bara de bästa till de bästa

Kommentarer
Postat av: Madde

Lucas var så där när han var mindre. Jag och Jonas kämpade med att få han och sova och när vi la honom i sängen vaknade han direkt och insåg att han låg där själv. Men vi kämpade på och det gav med sig. Nu sover båda pojkarna i sin säng och vaknar till på morgon sidan för att komma och mysa med oss sista timmarna innan det är dag satt kliva upp. Så kämpa på, det ger säkert med sig!

2008-11-17 @ 08:49:32
URL: http://maddekjell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!