-Jonna 10månader-

2009-04-28 @ 22:48:11

Som vanligt har natten inte gått vidare bra,
Igår kväll gjorde jag rebell och for och solade med Carin så Lm fick ta kvällen själv me Jonna.
De gick ovanligt bra och hon sov just före halv 9.
Så jag hoppade i duchen när ja kom hem och satte mig sen och mös framför tvn under en filt.

5gåger har hon vaknat inatt och vilja ha flaska, tutte, kärlek kramar närhet...Ja har hon inte somnat av tutten har hon somnat i min famn efter 5minuter.
En flaska (Nan  2) och tutten 2gånger.
Ni kan tro att jag var trött när hon sen vaknade 07,10
Lm skulle jobba ikväll så han behövde sova sa han.
Halv 10 klev han upp och då satt jag på golvet och lekte med en mycket gnällig Jonna.
I de ögonblicket gjorde jag klart att nånting måste hända....jag årkar inte vara uppe hela nätterna me Jonna för att sen kliva upp me henne också på morgonen.
så vi kom överens om att han tar nattpasset me henne.
Och dom nätter han inte gör de blir de min sovmorgon.
Vi måste göra så om inte jag ska klappa ihop!

Bvc 10,30 då.
7480g och 72cm med andra ord en ökning på 130g på två veckor.
Inte så där jätte imponerande kanske men hon går iaf inte ner!
Sen vart de 10månaders kontrollen med pinsettgrepp och klossar.
Hon klarade alla testerna galant uton klossarna som ska slås ihop.
Hon tyckte de var roligare och leka aport me dom.
Men de kommer sa hon, inget å oroa sig för så länge allt annat i utvecklingen ser bra ut.

När vi kom hem kring 14 tiden la sig Jonna och sov i hela 2 timmar!!
Så då passade jag på å ta en härlig liten tupplur på soffan,
De var nog den luren som fick mig och årka med dagen sen.

DH Ikväll då....Min TV Tisdag!
för att imorgon blir de TV Onsdag med Greys.
De är dom små sakerna jag ser framemot nu!

Oj jag höll nästan på Glöma läkaren ringde idag!
Som vanligt är hon jätte svår å förstå och ett samtal på 20minuter me henne blir minst 10minuter me å förklara om och om igen de jag precis sagt.
SOm hon hade ingen aning om vad en majskork var!
de tog min 5minuter å förklara så hon fattade.
Lika så me dom där Bio Gaja dropparna jonna fick för magen sin,
Jag slutade me dom igår och nu kräks hon betydkigt mindre, men å förklara de för läkaren var inte lika lätt.
Först skulle jag förklara för henne vad bio Gaja var för nått, trotts att jag förklarade de förra gången.
Sen skulle jag förklara vad dom gjorde och att hon nu kräks mindre.
De var en låååång proces kan jag säga er.

Okej, nu ville jag så klart veta vad nästa steg blir,
Utesluta Lactos säger hon bara.
Men vi har ju tagit tre prover på just lactos och allt var negativt varför ska vi då gå emot de?
för att man inte kan lita på proverna får jag till svar!!
Jag ser ut som ett frågetecken!
Vi hade sen en längre diskution fram och tillbaka om allt de där,
de enda vi kom fram till är att hon skulle ringa idag eller imorgon igen, Varför vet jag inte ärligt talat.
Sen skulle vi få en tid på sjukhuset om en månad igen.
och nu kanske vi kan börja gå mer sällan på Bvc snart sa hon, varför vet ja inte heller me tanke på att vikten ser exakt likadan ut som när vi började.
Jaja ja fattar inte mycket just nu.


Kommentarer
Postat av: sussi

Jag skulle ringa och byta läkare. Säga som de är du är inte nöjd med henne och ni har komminucation/språksvårigheter. Blir besviken ni fick henne :(

2009-04-29 @ 07:35:36
URL: http://mittguldfiskminne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!