-Va hände me solen?-

2009-04-27 @ 15:26:07
När jag klev upp imorse tänkte jag: Ha de vart sol idag iaf trotts att dom lovade regn tisdag onsdag på nyheterna.
Men så under dagens logg kom de sakta moln och nu regn...urs alltså va tråkigt väder.

Jonna då...Ja...kl 9 började hon gnugga ögongen och vart trött, så ja provade söva henne utan resultat.
kl 10 somnade hon 5min tills pappa kom och då vaknade hon så klart nyfiken som hon är.
kvart över 15 försökte Lm söva en stund utan resultat så jag tog över.....kl 11 gav jag upp och då tog Lm henne igen och då somna hon under protest.

kl 13 vaknade hon (!!!)
Rekord för henne!
Jag tror helt seriöst inte hon sovit så länge sen hon var bebis.

Nu börjar jag blir frustrerad på vad är de för fel igentligen?
hon äter jätte dåligt, vill inte ha varken frukost, lunch eller kvällsgröten.
mellanmål får vi i henne men de kan hon ju inte leva på,
Om vi tar hennes måltider idag då,

-Frukost kl 07,30 - 5 tugger gröt och lite dryck
-Mellanmål kl 10 - kaka, majskrok, Youghurt dryck
-Lunch kl 13 - 3tuggor hemmagjord mat och dryck
-Mellanmål kl 14 - Majskrok och Youghurt dryck

De är allt jag får i henne i matväg, och då har jag fått truga i henne mat mot hennes vilja.
Vad ska jag göra?
Hon är ju pigg och så de är ju inget fel på hennes energi, men sömn och mat är de stora problemet nu.
Nån som känner igen sig?

Kommentarer
Postat av: lena junttila

hejsan! läste om dina matproblem med jonna, jag tror inte att du behöver oroa dig så mycket så länge hon har ork att göra saker, då hon äter dåligt kan det bero på att hon håller på att lära sig nya saker som hon ist sitter å tänker på och vill göra..Då julia håller på att utveckla nya saker så äter hon jätte dåligt å hennes nattsömn blir lidande då hon vaknar mycket under natten.. det är iaf vad jag vet om då barn äter/sover dåligt. börja oroa dig om hon tappar orken, se bara till att hon dricker iaf.. Hoppas det löser sig/ från en mamma till en annan..kram

2009-04-27 @ 15:50:18
URL: http://lenajunttila.blogg.se/
Postat av: Berecca

det är bara några dagar kvar till lördag :)

Du måste ju ringa till sunderbyn snart så dom får ta reda på vad det är..



Jag saknar dig gumman!

Puss å go!

2009-04-27 @ 17:41:01
URL: http://bereccca.blogg.se/
Postat av: sussi

ojaa... Med båda mina små barn..vet du köp hem nyposoppa och GLASS!!Och ge henne välling om hon äter de.. hur galet de än låter så var de råd från BVC jag fick med sonen första gången. Jag i frågasatte glasen..Men men.. De för att de ska börja få i sig lite av varje och glass brukar gå ner alltid! Så när mina barn kom i matvägara perioder (De kommer oftas ända upp i 3 års ålder i dessa) Så körde jag nyposoppa och glass..

2009-04-27 @ 20:14:02
URL: http://mittguldfiskminne.blogg.se/
Postat av: sussi

sömnstörningar har inte mina barn haft. Men två som jag känner fick med sina barn för de var överstimulerade på dagen. Rådet de fick var vända barnvagenen bakåt så barnet ser på den som skjuter vagenen i stället för att ta in alla intryck som den annars ser. Inte ränna så mycket med barnet utan max en utflykt om dagen. På kvällen timmarna innan sänggång varva ner.

Dessa barn fick för mycket synintryck att bearbeta.

2009-04-28 @ 07:49:17
URL: http://mittguldfiskminne.blogg.se/
Postat av: minime

men äter hon välling? Ge henne det då under dagen... eller gå tillbaka till ersättning, hon kanske inte är redo för mat än?

2009-04-28 @ 17:27:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!