Försäkringskassan

2009-01-19 @ 11:50:48
Läste i tidningen för nån vecka sen att dom nu har fler förseningar.
Fuck alltså....Lm som vart pappa ledig i 1månad kommer han få nå pengar eller kommer vi gå i konkurs?
Så han ringde till dom....plats 483 i kön!!
han la på och provade senare, då gick de bättre.
De enda dom kunde säga var att utbetalnigne sker den 26 (den 25 är söndag) hur mycket han kommer få kunde dom inte svara på förens tidigast fredag.
Hoppas nu att han får in så vi klarar oss annars måste han prata med Gulilla om ett förskott och de vill ingen av oss.

Imorgon början han jobba igen, efter en månads ledigt käns de nog ganska tungt och gå tillbaka till Jobbet.
Men samtidigt skönt å komma in och få igång ekonomin och rutinerna igen.

Jonnas sovrutiner är helt upp och ner nu av nån anledning,
Hon sover nästan ingenting under dagen alls, vi får tvinga henne å sova iaf 40min.
Natten är hemsk, hon vaknar minst 2gånger och de hjälper inte å vagga henne till söms, utan hon ska äta, flaska och bröst.
Sen somnar hon.
Sen då vaknar hon ungefär 5-6gånger och tappar tutten, så när hon  vaknade kl 8 (!!!) imorse ville jag bara sparka upp Lm med henne och själv fortsätta sova.
Men så funkar de inte när man är mamma har jag kommit på...ni som får sovmorgon  har bara jävla tur.
Sist jag fick sovmorgon var sist vi hade barnvakt.....*gäsp*


Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Jag har prövat det,men det funkar icke!

Dock har jag hört att man inte ska göra flygplanet och skratta och berömma dem,men på nåt sätt så gör man det ändå.Man kan lixom inte låta bli :)



Då väger Norah 1,2kg mer än Jonna..Hur lång är hon?

Norah är 68cm,stora tjejen!



Här är allt bra.Har haft en riktigt trevlig helg som har gått i rekordfart!

Ni då?

2009-01-19 @ 12:59:32
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Många som verkar ha gått på det :)

Jag ska sluta skämta för min humor är deff inte bra!



Jag vet faktiskt inte.Man ska varken uppmuntra dem eller klaga medan dom äter.Det är väl för att dom inte ska bli vilseledda.

Men det är svårt att inte gulla med dom!



2009-01-19 @ 20:06:22
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Många som verkar ha gått på det :)

Jag ska sluta skämta för min humor är deff inte bra!



Jag vet faktiskt inte.Man ska varken uppmuntra dem eller klaga medan dom äter.Det är väl för att dom inte ska bli vilseledda.

Men det är svårt att inte gulla med dom!



2009-01-19 @ 20:06:24
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Anonym

hehe ne då, har haft sån ångest å känt sån stress hela dagen, du vet om det som kanske händer den 1 feb.. vet inte hur det ska gå till.. känner mej så stressad =/

2009-01-19 @ 21:49:53
URL: http://bereccca.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Men typ på BVC och så har jag läst det lite varstans.Man ska inte ge dom positiva vibbar för då kan dom tycka att jaha,då får jag göra som jag vill för mamma är ändå så glad..förstår du?:)

Svårt att förklara..Men jg gullar då ändå!

2009-01-19 @ 21:55:57
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Berecca

inte riktigt, han som jag pratade med skulle skicka kontraktet, men vi har inte fått det än.. skulle gärna vilja prata med dej, jag mår inte så bra nu :( kan du ringa mej? ringe en signal först så jag hinner ta på mej jackan så jag kan gå ut å prata, puss

2009-01-19 @ 22:35:44
URL: http://bereccca.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Haha,ja men visst :)

Man får nog göra som man vill.BVC brukar ju faktiskt ha fel ibland!

2009-01-20 @ 09:36:52
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!