Inatt höll vi på åka in....

2009-01-29 @ 09:34:54
Igår sövde vi Jonna kring 9 som alltid, hon var jobbig och gnällig och vile inte riktigt somna utan vaknade hela tiden så vi fick söva om henne....och jag då som fortfarande låg i magsjuka.

Kring 10 somnade hon och då sov hon för natten...trodde vi iaf.

halv 12 går jag och lägger mig, som alltid går jag och stryker henne på kinden och ger henne en puss på pannan....nu var de blött i sängen.
När jag kollade noga så såg jag att hela hon var dränkt i spya, hela sängen var dränkt.

Lm tog upp henne för å byta kläder, då ser han att hon är blek och skakar hela hon....hon skriker för full hals medans han lägger han lägger henne på skötbordet.
Jag bäddar rent i sängen hennes och måste byta täcke och kudde då de var helt nedspytt.

När jag kommer in i badrummet ser vi att hela hennes hår är nerspytt och kladdig.
De var ju bara å försöka ducha av henne under kranen medans hon skrek som en tok!

Lm ringde tjoren.

Av vackta och se hur natten blir, spyr hon så igen MÅSTE vi upp direkt.
Sen fick vi én massa tips på vad vi ska göra,

Känslan jag fick när jag såg henne så där blek och skakig var helt obeskrivlig....jag trodde vi skulle behöva åka in akut,
Jag bet mig i tungan för att inte få panik men nog märkte man att både jag och lm yrade runt i helt ovishet och kände nog paniken båda två.

Idag vart jag tvungen och ringa Bvc för å få en tid för extra vikt.
Hon var jätte orolig då Jonna inte dricker som hon ska....max 80ml vättska och på sin höjd 4 flaskor välling är vad jag får i henne, de är alldeles för lite sa dom...men vad ska jag göra om hon inte vill dricka?

Idag är Lm däckad i magsjukan, jag är inte helt okej än, magen morrar och jag mår illa men ingen spya inatt eller idag.
S
å idag är jag ensam å ta hand om två sjuklingar.
Nån som ställer upp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!