Jonna min tappra själ

2009-01-29 @ 15:56:14
Morgonen fick en rätt häftig start, medans jag stod och fixade med frukosten ringde en kompis från sthl och behövd prata av sig en stund.

När jag la på med henne ringde jag Bvc ang natten och sa att tjoren sa att vi skulle upp idag för föv extra vilkt.
fick en tid 11.30

kvart i 11 kom carin då hon förstod att jag kanske behövde lite extra hjälp hemma när Lm låg sjuk.
kvart över var vi på bvc.
Vikten var inget och hurra över då hon än inte vill pasera 7kg sträcket.
Just över 100g + på 16dagar.
Direkt ringde hon barnavdelningen på sjukhuset här i stan.
Fick en tid kl 13.

For på Ica och handlade nån mat då kylen skriker.
hem dumpa de me lm och snabbt iväg till sjukhuset med Jonna.
Där stälde läkaren några frågor till mig ang jonna och magsjukan här.
Sen lyssnade han på magen hennes, lungor och hjärtat.
allt lät bra fast magen morrade och hade sig.

Efter de ville han att vi skulle stanna så han fick ta ett blodprov på henne för att kolla salterna i blodet.
Oj min lilla tappra själv.
S
å hon skrek alltså....säkert kände hon av min rädsla för nålar också samtidigt som de var lite obekvämt.
Sen vänta....

Efter dryga timmen kom svaren och tack och lov såg allt bra ut.
Hon är inte uttorkad och de är bara en vanlig magsjuka.
Men har de inte gått över till på måndag måste vi in igen.
då har hon vart sjuk i nästan 2veckor.

Så innan vi var hemma var klockan halv 4.
Jonna jätte trött och hungrig.
Mamma lika så.

Nu hoppas jag hon ska bli frisk nångång.

Mammas lilla tappra själ.

Kommentarer
Postat av: lena

å vilken tur ni fick komma och kolla upp..känns alltid lite bättre efter det! Tur att ni fick diognestk magsjuka och inget annat hemskt. Krya på er! Kram

2009-01-29 @ 16:52:00
Postat av: Jenny o Lilja

usch då. Stackars lilla tösabit!

2009-01-29 @ 17:06:28
URL: http://zantoria.blogg.se/
Postat av: Sandra och Lovis

Usch och fy,

jag håller verkligen tummarna för att det ska gå över för henne snart!



Nä, det är inte Sofie som ska ha, utan min äldsta halvsyster.

Det är så spännande så! =)

2009-01-29 @ 21:54:02
URL: http://spikesandra.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Jag åt för dig! :)

Usch,nu måste det väl snart gå över!?

Hur mår Jonna nu då!?

2009-01-29 @ 22:34:32
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Sara

Hur går det med Jonna nu?



Jag tycker verkligen att du ska beställa en kalender, den är så jävla perfekt! :D

2009-01-29 @ 23:12:42
URL: http://sabacla.blogg.se/
Postat av: Bereccca

hej gumman! jo jag läste, tycker synd om dej :( hoppas att det är bättre nu iaf =) jag ska nog ta å plugga lite inför sista proven imorgon, men jag hör av mig till dej imorgon =) hoppas att du får sova inatt =) älskar dej gumman! puss å go!

2009-01-30 @ 00:18:09
URL: http://bereccca.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Då får vi hoppas att ni gjort bort allt vad magsjuka heter och att ni får bli friska och krya snart!

Vad händer i helgen då?

Antar att ni ska kurera er?

2009-01-30 @ 15:46:45
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!