-Alltså vad är de som händer igentligen?-

2009-06-13 @ 21:08:20
Den här natten kommer nog gå till historien som en av Jonnas jobbigaste nånsin.
Så klart dum som jag är hoppas och tror jag på en bra natt me massa sömn.
Men jonna värkar tro att hon är tillbaka på bebis stadiet igen.
Vilket mamma inte alls är sugen på.

Hon somnade igår då just efter 21 efter att ha vart väldigt gnällig och jobbig.
Vaknade en gång före ja gick i säng mer än så var de inte.

Sen mellan 00-05,50 har ungen vaknat hela 6gånger!
2 flasker
2 tutten
2 närhet och kärlek

Kl 6 vakna hon och gallskrek i sängen som en tok!
de tog mig 30min innan hon lugnade sig så jag kunde få i henne en tredje flaska och sen somna hon om.
Så klart var jag då uppspelt och kunde inte somna direkt.
07,30 vakna hon för morgonen tröttare än hon nånsin vart i sitt liv tror jag.
Hon årkade knappt röra sig men sova de fanns inte me på planerna alls!
hon fick sin morgon flaska me välling och sen vart de frukost för min del.
Så klart när jag sitter och käkar mina flingor och fil lägger hon en skitblöja.
När jag kolla den så är den över full med diare!
Happ håller hon på bli sjuk nu eller vad?

Kl 11 kom iaf Frida och Ailie och hämtade upp mig så bar de av till kalix och annelie.
De var en gudagåva å få träffa henne igen då jag saknat henne nå enormt mycket!
Vi kom inte hem förens just före 8 på kvällen, så klart vakna jonna igen 10min efter ja kommit hem och sen igen 5minuter efter ja sövt om henne.

Fortfarande samma sak som i gårkväll, mammig och vägrar släppa taget om mig!

Alltså vad är de som händer me mitt lilla hjärta igentligen?

Under dagen annars har hon vart pigg och lekt för fullt, sovit, ätit men ingen mer skitblöja.
Får väll se imorgon hur de är!
Och hur natten framför allt går.
Här blir de då en tidig kväll för min del kan ja lova.

Imorgon blir de gemensam middag me farmor och farfar.
Sen en massa bus och lek då mamma har en hel massa å ta igen!


Kollade just på datumet och fick en chok! WOW! de var ju idag, de här datumet jag var beräknade med jonna....fredag den 13Juni 2008, så med andra ord exakt om 2veckor fyller min lilla stumpa år!
Oj vilka minnen från dena dag alltså hehe

Kommentarer
Postat av: Emmeli

Lucas har också sovit tiktigt oroligt i veckan.Vaknat mitt inatten och bara gallskrikigt!Det gör så himla ont i mammahjärtat alltså.Men jag börjar fundera om Lucas har börjat drömma.För det tar en stund innan han lugnar ner sig.Men i natt har han sovit bra,och jag hoppas verkligen han gör det en natt till.Jag är så grymt trött alltså.

Och Lucas har även varit riktigt mammig nu.Jag får inte ens släppa ner honom på golvet en stund.Han ska vara med mig hela tiden.Annars gråter han bara.Och jag får sånna skuldkänslor om jag låter honom vara på golvet en stund fast han gråter.Det gör också ont i hjärtat.:(Men det kanske är för att jag jobbar och är borta hela dagarna,och när jag kommer hem vill han vara med mig.Svårt att förstå sig på dom där små liven.Tur iallafall att dom är helt underbara!:)

2009-06-13 @ 21:54:41
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!