-Geting dräparen-

2009-06-12 @ 12:05:59

Ändå sen solen kom och snön försvann har vi haft ett enormt problem på balkongen med getingar.
Jag är inget stort fan till insekter what so ever så de vart ju ingen rolig syn igår när jag skulle natta i sägen och ser till min stora förtvivlan en 3cm (inte överdrivet) stor geting smaska på en flaska på sängbordet!

jag lovar mitt hjärta hoppade över ett slag och jag skakade hela jag.
Så klart Jobbade LM och de var för sent och ringa efter hjälp.
Funderade på ringa Polisen men dom skulle nog bara skratta åt mig.
Men de var akut kan jag lova er!

Jag sprang in i köket på mina redan gummi ben efter ett träningspass me pilatesbollen för å hitta nånting och fånga fanskapet i!
De var länge sen jag skakade så mycket.

Jag hittade ett stort glas och en liten bok som jag tänkte fånga han i, när jag kom in i sovrummet satt han kvar och mumsade så jag smög mig fram på darriga ben å la glaset över i hopp om att han skulle flyga så jag kunde lägga boken under.

Men ne! han har nog vart inne för länge så han var så slö att han inte årkade flyga, så jag fick darrande ta flaskan och glaset och trippa ut på balkngen och sen kasta flaskan och smälla igen dörren!

Förtvivlad som jag var ringde jag den enda jag viste skulle förstå hur modig jag nu vart!

Rebecca

Tack gumman!

Tack och lov hade jag tidigare under dagen ringt till anticimex så dom skulle komma och spreja på boet imorgon (idag)
kl 10 ringde dom och så kom han just efter de.
Han fick se vars dom flög in och så sprejade han nå medel så nu jävlar ska dom dö!
Sen gav han lite info om getingar att dom inte är agresiva så är års utan de är först på hösten man ska akta sig.
Men ändå!

Efter helgen ska vi se resultat sa han då han inte kom åt å spränga boet!
Har vi fortfarande getingar i slutet av nästa vecka ska vi ringa igen.
Jag har redan blivit injagad 3ggr från balkongen bara idag!

Ne nu är de dax för en getingfri lunch för mig och lillan!

Imorgon blir de en efterlängtad tripp till Kalix och min älskade Annelie


Kommentarer
Postat av: lena

stackars dig!! anticimex..det var strongt gjort kalla på dom. Du ska se hur vi har det i djurparken.ojoj..där finns getingar överallt. tom att dom hinner slinka in i läksken medans man fyller från syrupen. heslt ska man försöka stänga in så många man kan i sopsäckarna medans dom är där. Som tur är har jag än inte blivit stungen.

2009-06-12 @ 13:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!