-Mys-

2009-03-22 @ 10:54:19
Gårdagens mys dag var helt underbart!
Jag önskar att alla mammor tog sig en sån dag då den var behövlig.

Vi började med att ta en promenad in till stan för å handla en vinare på systemet och handla mat inför kvällen
På vägen in till stan pratade vi oavbrutet med varandra om saker och ting vi aldrig tagit upp med varandra tidigare.
Jag fick lätta mitt hjärta om saker som hänt och de känndes som vi kom varandra närmare.
Under dom här 8månaderna har vi aldrig riktigt pratat!

I stan köpte vi ett jätte gott vin och sen for vi och handlade så vi kunde göra hemmagjord Pizza till filmen på kvällen.
Väl hemma hoppade vi i duchen och sen slocknade vi på soffan en stund.

kring 19 tiden började vi med maten.
När jag står där som bästa och dekorerar min pizza säger han till mig:
-jag har som glömt bort hur trevligt sällskap du igentligen är.
De låter kanske lite konstigt men de värmde mitt hjärta när han sa de.
När pizzan var klar satte vi på Yes Man och skrattade så tårarna sprutade!
för er som inte sett den är den ett måste.
Nästa film var Twilight som jag hört dåligt om men den var rätt okej ändå.

Efter de kände jag hur ögonen slokade och sängen ropade!
Men som alltid kan jag inte bara stå still och borsta tänderna!
jag har hundra saker att göra med tandborsten i munnen konstigt nog.

*Ta in täckena från balkonen
*lägga mobilen på laddning
*stänga överalt
*plocka undan i köket
*ta in disken från Tv rummet
(*sätta flaska i kylen åt lillan när hon vaknar på natten)

Jag har alltid nått att göra som kommer på så där plötsligt när ja står med tandborsten i munnen!

Idag ska jag fara till lule och fira ett av alla syskonbarnen.
Eftersom stackars pappa ligger i magsjuka blir de carin som skutsar dit mig.


Nu när mys kvällen är över och jonna kommer hem till mamma snart har  vi kommit överens om att vi måste ta minst en dag i månaden med mys och film.
Även om hon är hemma måste vi få en dag i månaden bara att tänka på oss!
efter en stund känner man inte sig inte som ett par utan med som nära vänner.
De är rätt tragist och måste göras nått åt om vi ska hålla ihop hela jonnas uppväxt.
Men igår fick jag värkligen tillbaka dom där känslorna och jag fattade igen varför vi hållt ihop i 9år.

Han är en rätt okej kille ändå, trotts alla brister älskar jag han


Kommentarer
Postat av: sussi

De viktigt att man kommer i håg även varandra. Inte att man bara är mamma och pappa. låter som kanonkväll kram

2009-03-22 @ 19:43:22
URL: http://mittguldfiskminne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!