gårdagen

2009-11-14 @ 09:50:16
Gårdagen kändes inte alls lyckad, for in på akuten med jonna kl 17 efter 4veckors feber av och till.
Igår hade hon 38,5 i feber å panodilen vägrade bita.

fick sitta äna till klockan 19 innan vi fick komma hem,
Som vanligt kollade dom örona, halsen och lyssnade hjärta och lunga utan anmärkningar.
sen tog dom stick i fingret och urinprov som inte heller visade nått.

Vid de här laget var jag rätt frustrerad som ni förstår,
Han skrev iaf  ut bricanyl som hostmedecin och skickade en remiss till barn  på sjukhuset så dom får ta de här vidare.
Nått är inte som de ska, de vet ju alla när en 1åring har 38,5 i feber i 4veckor.

Kom hem å slängde lillan i säng direkt då hon somnat i min famn på sjukhuset.
själv tänkte jag göra en tidig kväll redan 21,30 men telefonen ville nått annat,
Först pappa,
sen han ja inte mer än lägga mig i sängen ringer Rebecca, lägger på med henne å får ett sms av syrran som undrar hur de gått på sjukhuset idag, messar med henne en stund innan jag vänder mig om och ska sova,
först vaknar jonna men LM tar henne då han vabat (vård av sjukt barn)
sen ringer mobilen,
Annelie...trycker bort henne å messar att jag just skulle sova.

så kl 23 fick jag äntligen sova.

har vart halvt vaken mellan 5-8 då jonna legat å små gnällt av och till.
Klev upp kl 8 och tog upp lillan som var glödhet!
tog tempen på henne direkt och den slutade på 39,5
gav panodil och efter två timmar har de nu gått ner till 38,3

får se hur den här dagen blir då....

Kommentarer
Postat av: sussi

Ni måste kontakta sunderbyakuten om hon inte blir bättre..Där har de ju barnläkare!

Juoren kan bara ta snabsänak inget annat och snabbsticka på urin. Men de kan vara så mycket mera. Hon behöver ge mer blod för att kolla blodstatus och ev odling! Jag vet hur frustrerande de är har ju haft samma problem där läkarna tillsut nästan koppla bort en när man ringde för man var hysterisk mor..



SJUKVÅRDEN ÄR SJUK!!!!!

2009-11-14 @ 23:47:49
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: Berecca

hur har Jonna mått idag? har febern försvunnit?

2009-11-15 @ 18:43:30
URL: http://bereccca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!