Mardröms helg!

2009-11-15 @ 21:28:53
lördage gick inte i nått bättre tecken än fredagen,
Vaknade på morgonen av en super gnällig Jonna,
När jag tar upp henne ur sängen sin är hon glödhet.
tar tempen på henne och då ligger den på 39,8.
Skyndar och ger panodil och en timma senare sover hon sittandes i min famn.
Resten av dagen går i samma teckan, febern vägar ge med sig vad vi än gör och på kvällen börjar jag bli riktigt oroad.
Ringer upp till Tjoren för att få råd därifrån men de enda dom säger är ge vättska och febernedsättande och hör av er om hon blir apatisk.
Vad är de för svar å ge, Hör av er om hon blir apatisk?
Jag är jätte rädd att hon ska få feberkramper om inte febern går ner men vad mer kan man göra än ta av henne naken, trycka i henne kallt (glass, vättska) och ge febernedsättande så ofta man bara kan,
Som mest fick vi ner den till 38,8 då var de dax för sängen,

natten var omöjlig, hon måste ha haft feber dilerium eller nått för hon har skrikit nästan hela natten.

Imorse vaknade jag kl 9 av att de var knäpp tyst!
Gick upp och kollade till Jonna som då låg och sov, väckte henne och hon var blöt i svett, kollade tempen och den låg på 39,5.
Fan alltså!
hon har inte vart sig själv på hela helgen utan mest sovit och gnällt,
Hon har aldrig nånsin somnat i min famn utan vaggning eller så men nu har hon gjort de hela helgen, de är värkligen inte likt henne.

vart så oroad igår att jag kände att får vi inte ner febern till under 39 måste vi in med henne till akuten, stackarn kokas ju.

både hon och jag blir iaf hemma imorgon, ska vänta nu till veckan och se om vi inte får en remiss till barn så dom får utreda vad som är fel,
vem som helst märker ju att nått är fel, hur normalt är de för en 1åring att ha feber av och till i 4veckor och sen plötsligt få nästan 40 i feber bara så där och de är omöjligt att få ner den!?

Nu sover då lill trollet iaf efter ännu en dos med Panodil, varvar med panodil och Ipren åt henne hela dagarna.
får se hur natten och morgondagen är....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!