Nyårs planer!

2009-11-26 @ 16:13:12
är de nån mer än jag som funderat på de här med nyårssplaner?

de är ju inte länge kvar nu tills vi ringer in de nya året.
Och planer måste börja smidas.
Nu till mitt dilemma...

Vi brukar ha som tradition att ha en trevlig middag hemma för vänner och sen tar vi oss nån öl eller liknande,
en väldigt lugn kväll brukar de bli men extremt trevlig.

nu i år är dom vi brukar bjuda bortflyttade söderut och kan inte komma iår.
men då fick vi en inbjudan till Lena och hennes kille i öjebyn om vi ville vara med dom och fira iår.
jag är jätte sugen på att fara men de är ju problemet med Jonna....
inte de att inte ha nån barnvakt eller så för carin och claus skulle säkert ta henne utan problem om inte dom är bortbjudna själva.
men hur ska jag ha hjärta att lämna henne för att fara och festa?

tror bara jag gjort de en gång tidigare och de sved i hjärtat på mig att jag valde alkoholen den kvällen framför henne....
hur tänker ni andra mammor när ni lämnar bort era små för en festkväll?
värkligen inget illa menat eller så men jag funkar så att Jonna kommer före ALLT i mitt liv,
festa och sånt tycker jag man ska ha gjort bort före man vart förälder.
men jag är nyfiken bara hur ni tänker?



Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

"Fest och sånt tycker jag att man borde ha gjort bort innan man vart förälder" tycker jag låter väldigt tråkigt.Visst,Norah betyder mest av allt för mig,men nog tusan tar jag mig tid till att gå på fest eller få lite ensamtid.Man måste få luft som förälder och det är nog det viktigaste av allt om man ska få hemmalivet att fungera:Egentid och ladda upp batterierna!

2009-11-26 @ 18:26:44
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Anna

Ingela du är inte bara mamma omän de är svårt att lämna bort sådär men man måste få vara "sig själv" med=)

2009-11-26 @ 21:46:57
Postat av: Anonym

Håller med ovanstående. Man är inte en dålig förälder ifall man vill gå ut/gå på bio/vara för sig själv ibland. Det är nog bara bra få andrum någongång, man slutar ju inte upp att leva sitt eget liv bara för att man blir förälder. En fest någon/år är helt ok i min mening då man mest då träffar ens umgängeskrets.

2009-11-27 @ 04:50:31
Postat av: Ewe

Håller med alla ovanstående.

Dessutom är det bra för ett barn att vara på annat håll ibland. Ett barn som är socialt och framåt är väl något fint att sträva efter? :)

Det tror iaf jag ens barn blir, om de får vara hos andra då och då.

Och känslan att ha blivit saknad och saknar är väl underbar när man åter igen ses <3

2009-11-27 @ 09:49:38
URL: http://qutak.blogg.se/
Postat av: karråååå

min nyår är redan planerad haha :D

2009-11-27 @ 10:29:12
URL: http://diradiro.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men är du allvarlig?!?

Kanske det mest fjantiga jag har läst.......

2009-11-27 @ 14:57:45
Postat av: sussi

Nu åter de hårt från pain in as Sussi. du är itne bara MAMMA. Du är även ingela. Glöm aldrig de! Livet tar inte slut för man får barn. Man ska kunna gå ut och roa sig, festa, mysa, träffa vänner fast man har barn. Jonna har de bra hos sin farmor och farfar du måste släppa taget! Annars kommer du att bli en trist Ingela som bara gör allt för sitt barn och sen har inget liv när barnet blir närmare tonåren. TRO mig har sett dessa mammor redan.



Vi ahr då gått ut och roa oss när kidesen vart små och inte ahr de tagit skada..



De du går igenom är Seprationångest och de MÅSTE du gå igenom. Lämna bort henne, slappna av och ha KUL!!!!

2009-11-27 @ 21:48:43
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: sussi

OBS! Du rä INTE en dålig mamma för du känenr som du gör..*Utan de måste bara komma över separionsångesten vännen kram

2009-11-27 @ 21:50:19
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: Men lilla gumman

Ingela för det första är du aldrig ut och du sitter mycket hemma. När vi pratas vid så säger du ofta hur mycket du längtar efter att få hitta på nått. Att du är trött och ofta helt slut när Jonna nu är i en trotts osv. Att du vill gå ut vara med vänner mm. Varför skriver du så här om du vill hitta på nått eller vara ledig då och då? Och det där med barnvakt måste alla ha. Det är både bra för dig och för lillan. Jag har frågar dig några gånger om jag kan få sköta lillan men jag har inte fått göra det än och hon är ju inte nån liten bäbis längre. Jag är hennes gudmor och har inte fått ha henne än det känns mycket konstigt för mig. Sen att lämna bort henne i några timmar för att du ska få roa dig med nått eller bara koppla av är väl en självklarhet att alla mammor och pappor måste göra. Så när får lillan komma? Imorgon ska jag och lillgumman bara vara hemma på eftermiddagen så det går fin,fint vet du. Alicia skulle tycka att det var superkul hon med. kramiz

2009-11-28 @ 01:56:30
Postat av: Emmeli

Då har jag en fråga till dig, för jag är nyfiken hur DU tänker...



Ni har ju innan haft barnvakt då Jonna sover borta, så vad spelar det för roll om man festar eller bara sitter hemma och slöar framför tv:n?

Det spelar ju inte Jonna någon roll VAD ni gör.



Jag festar inte så ofta, men jag är glad NÄR jag gör det. Träffa och umgås med vänner, utan barn, ger sån otrolig energi. Mio går före allt i mitt liv också, självklart, men jag tänker inte säga ifrån mig hela mitt liv bara för att jag är mamma och då har jag precis som dig, vääääldigt svårt för att lämna bort han.



Du som är så trött borde verkligen fara och hitta på nåt med dina vänner. Du ska se att du blir som en helt ny människa dagen efter!

2009-11-28 @ 08:26:43
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!