varför håller dom på så här?

2009-11-12 @ 19:34:50
Pratade med AF igår på telefon,
jag hade nå frågor om jobbgarantin jag nu måste gå me i,
Jag ville veta när jag blir inskriven och hur mycket min ersättning då kommer ligga på,
just nu när jag är med i KAP får jag ca 8000kr.

För de första viste hon inte när jag skulle bli inskriven i jobbgarantin utan hon trodde i slutet av November.
Ersättningen var hon inte helt hundra på heller men hon trodde de låg på 240kr per dag.
måste jag säga att jag höll på trilla av pinnen när hon sa de....

Iaf jag kommer hem och slänger iväg ett mejl till min handläggare och frågar henne samma sak.

Till svar får jag att hon inte heller vet när jag bli inskriven men de kommer en kallelse på posten,
vad gäller min ersättning ligger den på 134kr per dag!
minus skatt.

Så hör här....jag ska ha en heltidspraktik på 8timmar om dagen, 40timmar i veckan för 134kr PER DAG!
alltså mer än dubbelt så lite som jag har nu.
jag bara gapa när jag läste de.
Vad andra får i timmen får slav Jag per dag, de är ju så.
Och inte får jag tacka nej heller då blir jag helt utan ersättning då jag inte har rätt till A-kassa.

kan nån klok själ berätta för mig varför dom gör så här?
jag får ett bryt snart.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tyvärr är det så. Min bror som snart är 40 år, ensamstående har samma "erbjudande" från af, alternativet är att vara helt utan ersättning. Det är våran "fina" regering som förstört detta. Skulle vilja se Reinfelt klara sig på den inkomsten. Det är rent slaveri! Blir så arg när jag tänker på det.

2009-11-12 @ 21:11:58
Postat av: sussi

DU!! du ska ha högsta dagersättningen när du är med i Aksssan!!!! Är man inte med i akassan ligger man på den lägsta!

2009-11-12 @ 22:48:37
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: anki

Jag får 240.-/dag tror jag att det är. Ring f-kassan det är dom som betalar ut pengarna och dom kan ge exakta siffror. AF har liten koll på detta tyvärr. Är man med i A-Kassan får man högre ersättning än om man inte är med.

2009-11-13 @ 12:37:37
URL: http://www.bluerosewoman.wordpress.com
Postat av: lena

a-kassauträkningen grundas på vad du haft för inkomst inom jobb du haft och om du uppnått kraven för a-kassa. har du inte något av de blir det tyvär det lägsta nivån..jag får inte det lägsta och inte det högsta heller då jag jobbat 62% av heltid. får drygt 6000 nu efter skatt i lägsta nivå dvs 65% av lönen. livet är ingen dans på rosor och inget är gratis.

2009-11-13 @ 18:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!