-BIG problem-

2009-09-17 @ 18:59:33
jag har stött på ett mega stort problem med jonna jag bara måste ha hjälp med.

De är så att sist hon badade i badkarer så ramlade hon och föll under vattnet,
Hon gjorde inte illa sig men hon vart jätte rädd och efter de sten vägrar hon å enns gå inärheten av vatten.
Bara hon ser att vi sätter Bean i badkaret blir hon hysterisk och skriker i ren panik.

Idag efter middan hoss farmor och farfar provade vi sätta henne i en scanback med vatten för å bara henne.
De gick värkligen inte bra, hon skrek bara hon såg att vi hedde upp vattnet och de slutade med att farfar fick sitta på gilvet med henne kramandes fast på armen medans jag blötte en handuk och baddade av henne.

De funkar inte heller om man sätter sig i badkaret med henne, de är samma panik då också....alltså vad ska jag göra?


Kommentarer
Postat av: Anna

Hehe ja alltså jag undrar ju hur många som faktiskt har fått där... Det borde ju då ha hänt iaf!:)

Tack så mycket :) kram kram

2009-09-17 @ 20:00:12
URL: http://annaejk.blogg.se/
Postat av: Helena

Kanske prova med duschen ett tag. Sätt henne utan vatten och sätt på duschen och låt henne leka med dusch munstycken med rinnande vatten.

Funkade när Viggo var rädd för vatten över huvudet.

2009-09-18 @ 10:10:54
URL: http://viggo2008.blogspot.com/
Postat av: Emmeli

Lucas fick för sig där ett tag att han inte alls tyckte var kul att duscha.Direkt jag satte på duschen började han stor gråta.Men jag duschade med honom då,och några gånger till.Och då gick det bra!Och nu så har han inga problem att duscha.Så mitt tips ät att bada/duscha med henne någon gång.:)

2009-09-18 @ 14:34:07
URL: http://[email protected]
Postat av: sussi

Fredrik råka ut för samma sak när han var ca 1 år. så vi började ducha han. Sen när de gick bra så låt vi han sitta med duchen och så satte ajg i badproppen så de vart lite vatten i karet.

Men huvudsaken är att du lyckas ducha nenne.

2009-09-20 @ 00:51:01
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!