-dagge och städa-

2009-09-15 @ 21:40:58

farfar kom 8,15 för å lämna Lillan på dagge, han ska sova över på skolan tills imorgon så han ville så gärna se henne innan.

På dagge har dom då vart ute hela dagen lång, skönt när de är bra väder.
Dom kom just tillbaka när vi kom för å hämta henne.
Lika glad som alltid var hon men hungig, de hade serverats plättar idag och de är ingen höjdare tycker jonna så hon fick smaka av mammas lunch, kyckling, ris och sås, de var mycket godare än plättar och sylt.

Efter maten var hon så trött efter allt bus men sova fanns inte med på listan alls!
jag provade göra som jag alltid nu gör.

*byta blöja
*göra en flaska
*bre om me snutte filten
*Ge flaskan
*ge tutten
*pussa godnatt och lämna rummet

30min senare låg hon fortfarande och jollrade/skrek, ett säkert tecken på att hon inte ville sova alls

Upp och leka lite till sen kring 5 vart hon jätte trött....och då menar jag super duper trött, men inte kan hon gå sova då när hon ska sova för natten 19,30

så jag gjorde mitt bästa för å aktivera henne, vi lekte, läste, sjöng, jagade, gömde, klappade bean men tillslut årkade hon bara inget mera....
då var klockan 18,30, så sista halvtimmen fick jag sjunga och sjunga och sjugna och sjunga och sjunga och ännu en gång sjunga!
Lite enformigt då favorit låten är mors lilla olle

men de gick de ocskå...

Så just efter 19 gav mamma upp och lillan slocknade som ett ljus i sängen sin.
Jag måste säga att jag är så stolt över min lilla tjej!
hon somnar själv nu varje gång.
Inget mera vaggande, vychande, bråkande, gnällande och framför allt!
inte mer stryk för ryggen!

Medans Jonna har vart på dagis idag har mamma slavat som en jude här hemma, tvättat, sopat (damsugaren är trasig) skurat, diskat, plockat,hängt tvätt och ändå haft tid för en ordentlig lunch!
 Ja känner mig riktigt huslig!

och nu på kvällen spolade jag av badrummet då de är omöjligt å sopa och skura har ja märkt!
rent vart de iaf, så nu ska jag bara hänga mattan jag tvättat och sen blir de Hell's Kitchen och glass!

Sweet Dreams!


Kommentarer
Postat av: sarah

Vad härligt att höra att det går bra! Hoppas ni har kommit bort från förskylningen :-)

2009-09-16 @ 18:29:00
URL: http://saarahberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!