-Lång dag-

2009-09-26 @ 20:30:25
Nu är en lång dag äntligen över,
Jonna slog upp sina vackra ögon redan kl 6.
och ville inte alls att mamma skulle få dra sig nått, om hon då drömt nått men hon skrek då som hon inte brukar göra på morgonen.
Så de vara bara kliva upp,
Provade ge henne en vällig i sängen och gick och la mig igen, fick ligga 10min sen skrek hon för mycket igen.

happ...upp och fixa frukost och som alltid har hon världens bästa morgon humör, hon skrattar och leker själv på morgonen, de är precis som hon vet att mamma är inte direkt vaken den tiden så hon leker på av sig själv.

kl 9 somnade hon lyckligt vis om igen och mamma fick ta sig en tupplur ända till 11 då var de panik upp igen!

upp fixa lunch och som vanligt har ryggen knakat och gjort ont större delen av dagen så jag har inte vart så aktiv direkt idag.
jonna som då vart uttråkad hittade så klart på en massa bus så mamma fick springa runt och jaga henne större delen av dagen.

Kl 12,30 öppnade jag sovrummet så jonna fick väcka pappa, hon är ju bara för underbar när hon ska väcka han, hon smyger in i sovrummet, klättrar upp i sängen och slänger sig på pappa och ger han en bamsekram!
vem kan bli arg då?

efter väcklingen av pappa gick vi ut en sväng och lekte,  Jonna såg en Igelkott på nära håll för första gången och ville så gärna gå fram och klappa, men när mamma då sa Nej vart hon inte alls nå glad och la sig i en vattenpöl istället.
Tacka vet jag tvättmaskin!
Sen vart de lekparken och gungorna så klart, de är värkligen en stor favorit och hon kan gunga en hel dag om så fick, hon ger aldrig upp!
farmor kom sen också och lekte ute en sväng innan de då var dax och gå in och dricka kaffe och äta den goda bullan farmor kommit med.

Resten av dagen har flytit på som vanligt,

kl 19 somnade jonna för natten då hon var så trött att hon höll på somna på golvet.
Då passade mamma på få nåntign gjort här hemma, diskade, plockade, rensade, sopade (har ju ingen damsigare än så) och så klart skurade då mitt lilla monster gått och skrätt saft i hela lägengeten ur sin pipmugg som ska vara skvättsäker!

Nu äntligen har jag lite ensamtid, och den ska spenderas i soffan med ett gott päron och en banan.
jag försöker starta ett sundare liv och mindre socker, iaf bara socker en gång i veckan och den dagen kommer imorgon då vi ska på kalas hoss moster Fia!

Sen har jag hittat den perfekta presenten till fia när hon fyller år i november!
kan inte avslöja något då hon följer min blogg hehe
men den är bara sååå perfekt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!