dagarna springer inte direkt iväg...

2010-04-29 @ 19:24:42

Fick ett sms av min kollega Zabina imorse som sa att hon mådde dåligt och blir hemma idag, Piss också tänkte ja, jaja ja får göra de bästa av allt då och ge gärnet ändå på praktiken.

dagen var lugn, inte många kunder alls idag så vi satt mest och drack kaffe och kollade i tapet kataloger och drömde oss bort.
Sen gick jag och Jessika igenom alla färger och hon lärde mig en hel del.
trötts att de var en lugn dag idag kom ja hem och var helt död i skallen, de är så mycket nytt å ta in och lära sig att hjärnan bli full känns de som.

Väl hemma var de bara sätta igång me allt som inte gjorts under dagen, diska, plocka, tvätta...ja allt sånt roligt.
Jonna är i en period nu då hon vägrar ha blöja på dig.
de är ett krig på morgonen då man ska ha på blöja och kläder och traska på dagge.
men hemma idag fick hon då springa som gud skapade henne (eller rättare sagt som jag skapade henne)
med risk för ev skvätt fläckar efter golven.
Men hon är ändå så stor och duktig nu att kissar hon på golver kommer hon fram till mamma och säger
-Ooooooojjjjjjjjj.....mamma Oojjjjjj!!! Kissa!
och så visar hon då mamma vars hon kissat så de är lätt att hitta och torka.
sen vill hon gärna torka själv också när hon spilt eller kissat.

Min lilla tjej har blivit så stor!

sen en sak till....jag har suttit och tänkt nu ett tag på detta helveter babyboom som kommer nu fram mot sommaren.
själv följer jag 5st gravid bloggar, många är omföderskor och vissa är förstföderskor.
sen utöver de vet jag om minst 5st som väntar barn eller nyss fått barn!
vad är de med denna förbannade babyBoom alltså!
ja lovar att läser jag i en av alla hundra bloggar jag följer att en till ska ha smått skriker jag!
jag är så grymt grymt sugen på en liten till men jag vet också att tiden, ekomonin och orken skulle inte finnas där för en bebis till just nu.
men de svider i hjärtat varje gång man ser en ny en som ska ha smått!

Tids nog är de våran tur igen får ja hoppas!
men blir man inte sugen när man ser småttingar?

     

     



Kommentarer
Postat av: Jenny

Personligen har jag klarat mig bra från den där sjukan, bebissjukan. Jag har en kompis som ska ha smått i sommar, det räcker för mig =)

Men jag förstår att det kan kännas lockande.

Den som väntar på nått gott..

2010-04-29 @ 21:13:32
URL: http://liljasmamma.blogspot.com
Postat av: Lena K

Ja, man blir jävligt sugen!!! Så orättvist!! =( jag är 27 år och har inte nått...=(

2010-04-29 @ 21:19:08
Postat av: sussi

Långkonjektur= Babybom..Vet flera som ska ha barn. Nä jag är glad man är klar på den biten.

VAD DUKTIG HON ÄR LILLSTUMPAN. HAR NI PROVA UP OCH GO BLÖJORNA ELLER VILL HON TA AV SIG DOM MED? ops caps

2010-04-30 @ 08:42:14
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!