jag vet inte vad...

2010-04-20 @ 13:17:17
jag vet inte riktigt vad som händer just nu och jag vet inte hur länge till jag orkar heller...
jonna känner av all min stress och blir därmed jätte gnällig och sover dåligt om nättera, allt blir en ond cirkel bara.

Igår bakade jag muffins iaf, alla som känner mig vet vilken usel bagare jag är och de var inget undantag den här gången.
torra stora choklad muffins som till och med jonna spotta ut och sa Urs!
hahah bagare är inget framtids yrke för mig, den delen fick jag fani mig inte ärva från pappa ;)

Imorgon är de iaf tänkt att jag ska baka bullar, vanliga hederliga kanelbullar, kan man misslyckas med de tro?
nja vi får väll se imorgon, de är första gången jag ska ge mig på ett sånt stort projekt själv, men de kan väll bli trevligt för LM att vakna på morgonen och de luktar kanellbullar hemma.
Eller när jonna kommer hem från dagge finns de nybakta bullar och mjölk åt henne.
jag vill värkligen bli en sån där huslig mamma som mina syskon är, bakar till varje födelsedag, och bara för rosskull.
ne sån är inte jag, jag köper färdigt fika till alla födelsedagar och blir jag sugen på nått går jag ner på konsum och köper ett kak paket!

har ni nån misslyckad bak historia ni vill dela med er av? eller har ni nått bra tips på hur man inte misslyckas med bullar?




Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Oj!Har hon så små fötter?

Norah drar nog 23-34 nu och ändå tycker jag dom är små.Dom enda fötterna jga pussar för övrigt :)



Ett roligt bakminne (misslyckat) jag har är att jag glömde sätta i havregryn i mina chokladbollar.Själva huvudingrediensen lixom.Dom blev inte så goda ;) Nu var detta några år sedan om jag får skylla på nåt,haha.

2010-04-20 @ 13:32:28
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Sandra och Lovis

Smör och kardemumma är livsviktiga ingredienser i bullar!! =) Och mycket ska det vara! =)

2010-04-20 @ 17:31:46
URL: http://sandrablandandra.blogspot.com
Postat av: Jennie och Norah

Strlk 21 hade Norah när hon var 1 år,för visst är det standard då?Jag har för mig det men allt är såklart normalt :) Norahs fötter upplever jag som små när jag ser andra 1½ åringar som trippar omkring,hehe.

2010-04-20 @ 21:12:06
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: anki

misslyckats, jo muffinsen på emmas kalas, glömde snabben på och fick vidbrända bullar.



Fick lära mig igår av Pekka att man ska ha SVENSKT SMÖR normalsaltat till "smeten" i bullarna, då fastnar inte pappret :-D



Annars gör degen inte för hård...

2010-04-21 @ 07:20:26
URL: http://www.bluerosewoman.wordpress.com
Postat av: lena K

ett tipps..använd maskin för att knoda igenom degen ordetntligt, när de släpper runt kanterna är det perfekt igenomknodat.

Ett misslyckat bak (?) skulle göra knäck..jag hant inte mer än lyfta kastrullen från plattan så blev allt stenhårt. t.o.m träsleven fastnade i kastrullen..vet inte vad jag gjorde för fel men knäck ska jag nog aldrig mer göra.

2010-04-21 @ 13:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!