Oj då!

2010-04-27 @ 19:49:07
de var ett tag sen jag uppdaterade såg jag just.
men dagarna är så kaotiska nu under veckorna när man har praktik och en familj att ta hand om.

Mina dagar börjar senast kl 7 med att bråka me Jonna större delen av morgonen fram till dagis kl 8.
efter de är de panik hinna göra sig i ordning och äta frukost till halv 9 då man far till praktiken på Flügger färg.
Där är jag till kl 16 och efter de är de kvalitetstid med familjen och kvällarna går åt att städa och plocka här hemma.

dagarna är fulla me aktiviteret me andra ord.
kl 19 när lillan går och sover är jag i regel så trött att ja däckar framför TVn och knappt tar mig upp för att göra mig i ordning för natten.
Vilket då i sin tur gör att allt blir lidande.

Papper till F-kassan som är fel ifylda, papper som måste till CSN, räkningar som ska betalas och tvätt som bara måste tvättas.

idag han jag då iaf me en sväng på Cubus på kvällen innan vi for hem.
Dom har ju 30% där på kläder så jag köpte mig en ny sommar jacka (behövligt) och ett lila linne som jag dregglat efter nu ett bra tag.
de kändes skönt samtidigt som ja fick ångest då för räkningarna som måste ut.
Jajaja får hoppas de löser sig me papprena från F-kassan så ja slipper vänta ihjäl mig på pengar därifrån.

Toppen på isberget så har ja fått tandverk nu också, enda lediga tid som finns att få är i Juni,
Måste hinna ringa på tjortiden kl 7,30 imorgon och höra om de kanske finns nån annan tid att få!
snälla snälla snälla säga att de finns, de gör så satans ont i käften =(

Kommentarer
Postat av: Ewe

Nä, alltså, det var meningen att någon (mor och mormor?)skulle köpa min morbrors barnvagn (det var mor/mormor som sa att jag skulle ha den).. men det visade sig att tydligen JAG skulle betala för detta (2500kr), vilket jag sagt från första början att jag INTE mot några omständigheter har råd, eller har lust till att göra. Då jag själv hittat en hel drös med fina vagnar för 500kr på blocket tex. Och OM jag mot all förmodan ändå skulle köpa den vagnen, ville jag veta för lääääänge sen (typ i januari) hur mycket dom skulle ha för den, vilket jag heller aldrig fick något svar på.. Så idag, for mamma till övik för att ev. hämta vagnen.. Men nej.. inte skulle hon betala för den och det tänker inte jag heller göra. För 2500kr kan jag köpa massor med andra saker för, som tex vagn/kläder/bärsele/saker jag behöver/lill*n behöver. Dessutom var det 3 kartonger med kläder dom hade, för det totala priset 1500kr, storlek 50-70, och jag ville typ köpa en kartong i taget (500kr/st), för jag behöver ju inte allt på en gång.. Då känns det dyrt att köpa allt med ens, när man vet att man har dåligt med pengar. Men den gubben gick då inte.. Så nu står jag här.. :(

Jag visste att detta skulle hända, för sånt här händer när min mamma ska lägga sig i. Jag har velat köpa saker i flera månader, i omgångar, så att det inte ska bli så stor utgift på en gång. Men mamma har sagt nej, då hon ordnat fram vagn/kläder mm. Vilket nu, 5 dagar INNAN BF, visat sig inte alls stämma så bra med verkligheten. Inte har jag 4000kr att köpa vagn/kläder för i ett svep! Vilken arbetslös/arbetssökande/ensamstående/höggravid/lever på soc-bidrag har det?! (att man får pengar från soc till barnsaker vet jag. och det är en total summa på 4600kr, som man får i 2 omgångar, 2300kr före bebis ankomst, 2300kr efter bebis ankomst). det täcker inte upp något ändå..) Så nu känner jag mig rätt stressad/orolig/osv osv. Jag känner mig helt enkelt gode värdelös och som den SÄMSTA soon2be mamma ever!

2010-04-27 @ 20:42:13
URL: http://qutak.blogg.se/
Postat av: lena

Aj aj..tandvärk låter inte bra. När du väl sitter där i tandläkarstolen kommer de säkert undersöka hela käften och upptäcka massor med hål!! Som kommer kosta tusenlappar att fixa..Eller var inte du där tidigare?? hatar med när pengarna tar sån tid eller nått e fel. En gång fick jag vänta 3 månader innan jag fick tillbaka retroaktiv, det var inte roligt...Men inte för att låta tjatig som en annan kärring. Ett tipps: köp kläder EFTER räkningarna är betalda. =)

2010-04-28 @ 22:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!