Mamma - superWoman

2010-08-05 @ 21:23:56

När man blir mamma tar man inte bara på sig ansvaret att vara just mamma.
man lägger allt vad sömn heter på hyllan och får ta sjukt mycket "stryk"
För att vara en mamma måste du även vara Superwoman så är de bara.

Jonna vaknade kl 1 inatt och ville ha välling i våran säng, jag bäddade om henne och gav välling...
1minut senare ville hon i sin säng och dricka välling.
jag gick med henne i sitt rum och gav välling....
då ville hon till våran säng och ha välling....

ja ni förstår....så där höll de på ända till halv 4 imorse, 3 förpackningar med välling och sjukt mycket bråkande vart de innan hon äntligen somnade i sin säng.

mamma och pappa var helt slut då vi fick gå i omgångar och försöka lägga henne, la mamma henne ropa hon på pappa.
La pappa henne ropa hon på mamma....

halv 8 slog hon sedan upp sina vackra ögon igen och var pigg som en lärka.
kom upp i sängen och sjöng och var bara jätte glad....inte pappa....

Så mamma tog de jobbiga steget och klev upp med henne, trotts enbart 4 timmars sömn.

Kämpade mig igenom morgonen med bråk, skrik, slag och en hel del kastande ( Jojjo mensan...trottsen)
Kl 12 fick jag äntligen lägga henne och sova middag.
dock enhalv timmas bråkande innan hon äntligen somna.

mamma slocka som ett ljus i sängen då...medans mamma sov passa pappa på dra in till stan för att fika me några vänner...

Jonna vakna 1timma senare och var lika trottsig.
Väckte mamma med en skallning på näsan så hela näsan knaka och kändes lös.
Dock inge blod tack och lov.

kring 3 tiden gick vi ut i lekparken och busa av oss me Saga och Sara.
När middan äntligen kom och jag började se ett slut på denna dag vart de mer tårar och bråk.
hon ville inte äta maten, den var äcklig, sitta i mammas famn, hälla ut vattnet på bordet, slå mamma och spraka bean (hunden)
mm...de var middan de...

efter de gick vi ut ännu en gång och lekte me sara, saga och nu hade zabina kommit också.
farmor kom en sväng också och bara surra bort lite tid med oss.

kl 19 var de sängen för stumpan igen då..och de var nu de riktigt braka lös.
1½timmas bråkande, skrikande, sparkande, nypande och gråtande senare somna hon äntligen....

Som jag skrev i början...för att vara mamma måste man också vara superwoman.

Trotts denna inte allt för lovande dag och natt älskar jag min dotter...de är nog den kärleken som hindrar en från att måsta åka in på psyket ibland.



jag älskar min trottsiga lilla skit unge!
Trotts att jag är full i blå märken, rivmärken och en näsa som är öm.


Kommentarer
Postat av: Sara

Du är superstrong! Det kommer inte vara länge tills du kan se tillbaka på den här tiden, säg typ när Jonna är 3-4 år, och undra hur fan du orkade, men det gör du :) O även om det är "miljoner år" kvar tills Jonna är lika "lätt" (hehe..) som Saga, så kommer det gå på ungefär två sek! Pöss o kram!

2010-08-05 @ 21:31:28
Postat av: Madde

Våran dotter har också haft en sådan period med mycket dumma mamma och det var bara mig hon slog. Men så testade jag att börja gråta efter hon hade slagit mig och det gav resultat. :)

Om du är less så kan du ju testa och se om det funkar för dig med :)

2010-08-06 @ 11:15:07
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Sarah

Du är allt för bra Ingela! Jag förstår att du är stolt över din dotter för det borde du vara, hon är så otroligt söt :)

2010-08-07 @ 00:42:04
URL: http://saarahberglund.blogg.se/
Postat av: Anki

Förstår dig. Emma är i 6 års trotsen och säger och gör det mesta tvärt om vad jag säger eller ber om. Ska ifrågasätta ALLT och det tar på tålamodet ibland.

Josefin är i 2 års trotsen och sparkas, slåss och verkar vara ett litet monster ibland. Pillar och håller på med allt hon kommer åt och är inte stilla många sekunder.



Sömn - ja det får man när dom är tonåringar och vägrar stiga upp :-D

2010-08-07 @ 10:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!