Oj de var länge sen nu!

2010-08-02 @ 20:53:12

Insåg just att de var evigheter sen jag gjorde en uppdatering om hur de går för Jonna!

Hon är nu 2år iaf som vi alla vet.
Hon pratar på som hon vore 3 iaf, inte år utan barn!
Oj vad denna unge kan surra och sjunga.
Allt mellan himmel och jord kommer ur hennes mun ink svordommar (Ops)
Nu gäller de för alla här att vakta sin tunga för hon är som en svamp.

Trottsen kom så lägligt med åldern också.
-Nonna kan!
ja de gäller allt från att ta på sig kläder till att byta blöja.
-Nonna kan!

Hennes humör är inte heller att leka med, undrar vars hon fått de ifrån...alla man frågar säger direkt MAMMA!
själv tror ja mer på pappa *fniss*

namn kan hon nu också på dom flesta, hon vet vad mamma och pappa heter och de används flitigt när hon blir förbannad över nått.
-mamma...mamma...mamma...mamma....INGLA!!!!!!!

lekar och sånt blir hon mer självständig med, mamma behöver inte sitta med henne hela tiden för att hon ska kunna leka med sina saker.
Spela fotboll är nånting hon just lärt sig och intreserar sig väldigt mycket för.
cyckla tre ljuling är inte långt bort heller, hon har bara inte nog med kraft i benen för att trampa än, men hon vet hur man ska göra och så.

Talet blir mer och mer tydligt och man förstår mer och mer ord nu, meningar börjar komma och som mest har hon sagt en mening på 6 ord (de är mycke för en 2åring) men normalt är de 3-4 ord i samma mening.

Längden skuter hon i väg på och nu ser man att alla byxorna snart är för korta, vikten dock är den samma och hon äter som en liten sparvunge säger vi.

favorit maten är panna (pyttipanna och ägg)  korv, kötbullar och hamburgare, dock inget tillbehör till detta...
För att inte glömma ketchup är hon tokig i!

jag måste säga att när jag ser min dotter idag kunde jag inte bli stoltare över att få vara mamma till en sån underbar lite krabat.
Hon är värkligen mitt liv och jag skulle lätt döda för henne.
jag kan inte enns tänka tillbaka på livet innan henne för allt käns bara så tomt då.

Hon är mitt förflutna
Mitt nu
Mitt liv
Min framtid!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!