Snömannen

2010-08-18 @ 23:11:00
måntro att sara fick ut mig och jonna i skogen för att plocka blåbär igår?
hmm...de skulle ha vart en syn att dokumentera för de är väll lika ovanligt som att se snömannen.

skogen och jag går värkligen inte ihop, trotts de hade vi en jätte trevlig dag och fick ihop bär till en paj som vi slängde ihop och njöt av.

Barnen gick även dom och plockade bär, men Jonna lessna rätt fort och ville hem och äta lunch.
men nått bär fick hon ändå ner i bunken, resten for ner i magen direkt istället på både hon och trottungen saga.

Imorse var tanken att jonna skulle på dagge kl 8 så mamma skulle få fin slipa på sitt CV innan jag skriver ut de.
men halv 6 vaknade stumpan och var jätte pigg och ville inte alls somna om.
Som mamma vet man hur barnen blir efter nån timma när dom är uppe så tidigt på morgonen och jag kämpade med näbbar och klor för att få henne i säng igen.

7,15 somnade hon om i våran säng, lagomt då klockar ringde 7,25.
Jonna gick bara inte å få liv i, hon bara vred och vände på sig då jag försökte väcka henne.
Så i slut ändan fick ja ringa dagis och ställa in idag och hoppas på att få upp henne imorgon istället.

Imorgon måste jag få ordningen på mitt CV och förbi skolan en sväng för en underskrift till kassan.
sen får vi se vad dagen för med sig för äventyr den här gången.

Nu blir de iaf sängen då de som vanligt blir mamma som tar jonna till dagge, trotts feber och sjukdom....


Kommentarer
Postat av: Madde

Vilken fin bild!

2010-08-19 @ 07:41:02
URL: http://maddekjell.blogg.se/
Postat av: Sandra och Lovis

Jättefin bild! =)

Ja, vad hände egentligen med mina socionomdrömmar, jag tror att jag insåg att jag inte skulle ha varken de rätta nerverna eller tålamodet att klara av socialt arbete. Jag skulle bli vansinnig på alla som utnyttjade systemet och få mitt hjärta krossat varje gång man blev tvungen att se barn fara illa eftersom reglerna och systemet är som det är.

Jag hade en dröm om att kunna förändra och hjälpa åtminstonde en bråkdel, men jag klarar nog inte av att acceptera att jag inte kan hjälpa alla.



Vad skriver du Cv till, är det ngt speciellt jobb du söker eller?

2010-08-19 @ 08:30:52
URL: http://sandrablandandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!