Ikea och tillbaka

2010-12-21 @ 22:39:59
idag var de inplanerat en tripp till Ikea med mina underbara svärföräldrar.
Vi valde inte direkt världens bästa dag att åka på.
Enligt nyheterna var de årets mörkaste dag.
Dålig sikt och ett rent helvete å vara ute på vägen kan ja lova.

De var många gånger jag hade hjärtat i halsgropen då vi vart omkörda av en långtradare eller buss.
Som värst låg vi på 30km/tim på E4an då de var så sjukt mycket snörök.

Vi kom iaf dit och hem okej tack och lov.

Som alltid då man ska på Ikea har man en lista med saker folk beställt och saker man själv ska ha.
Men som alltid kommer man ut med en miljon andra saker som inte stod på listan.

Vi köpte iaf ett litet bord och två stolar till Jonnas rum, Nytt porslin, två sitt puffar och en hel del annat.
Efter halva tiden somnade jonna så sött i vagnen med huvudet på en elefant vi köpte åt henne.
Hon tyckte inte alls de var lika kul å gå på ikea som mamma.



Imorgon har vi fullt på Shemat som vanligt.
Enbart två julklappar är inhandlade så hela dan imorgon måste vi ge oss ut och slås me alla andra om saker både på stan och på barnens hus.
Otroligt nog gruvar ja mig mer för barnens hus än för stan.
Hur kan de komma sig?

Lm ska klippa sig kl 10 och sen ska han gå själv på stan och söka min julklapp.
hans inhandlade ja redan igår och den är bara perfekt!

sen måste ja posta julkorten imorgon också.
Dock har ja bara fått 10 kort från Fuji av 30 som ja beställde.
Så de blir lite julkort iår.
men va gör de igentligen.
man får ju ändå inga tillbaka så :(
Än så länge har ja fått ETT julkort....ETT!
Vad har hänt med att skicka vanliga hederliga julkort igentligen?

De kanske bara är min åsikt men jag uppskattar då mer ett julkort än ett på mejlen.
Ja är gammalmodig och traditionell.
Så förfan sluta inte skicka julkort!


Kommentarer
Postat av: SAndra D

Jag tycker det är så himla kul med ÄKTA julkort som man skickar med posten, slutar aldrig med det, men det har blivit mindre som skickar tillbaka tyvärr...för det finns inget bättre än riktiga julkort! GOD JUL!

2010-12-23 @ 17:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!