Nu är de dax igen

2010-12-27 @ 22:38:37
Nu är de dax och blogga igen.
Som alla andra tog både bloggen och jag ett litet jullov men nu är vi tillbaka igen.

Julen iår vart hos farmor och farfar (svärmor och svärfar)
farbror MP, Anna och kusin sigge kom ända från göteborg för å få fira jul med oss.
Men julen är inte den samma sen mammas tid och jag kommer nog aldrig få tillbaka den där riktiga julkänslan.
Men ja gör mitt bästa för Jonnas skull så klart.

Iår hade tydligen vi vart jätte snälla för vi fick massor massor med fina julklappar.
Här kommer en liten lista på vad vi fick.

Jonna

- En rosa damsugare
- En rosa mobiltelefon och väska
- En pippi väska
- Ett sett med leksaks bestick
- Pippi säng kläder
- Mera pippi säng kläder 
-  En liten pippi docka
- Pippi peruk
- En tavla man kan rita på och sen sudda ut
- En My litle ponny docka
- Kastruller
- Pippi, tommy och anika figurer
- En mjukis katt

Till min älskade köpte jag två sett med global knivar.
Dyra men värkligen värt priset.

Och av min älskade fick jag ett jätte fint halsband med två plattor som ja ska gravera in senare,
ja måste bara komma på vad jag ska gravera in för nått.
Men ja bara älskar halsbandet.

Sen gemensamt fick vi

- Godis
- 1500kr
- ett inramat kort på Sigge
- en digital fotoram
- en köks våg (från hans jobb)
- Ett STORT och jätte fint fat att ha på bordet ( också från hans jobb)
och så klart en god jul kram från både Jonna och Sigge, den bästa julklappen av dom alla så klart.

Annars idag är de farbor Mps födelsedag.
ålder är inget som diskuteras men 30+ iaf.
de firade vi med en hel dag hos farmor och farfar.
Frukost, lunch och middag.
Dock somnade dom små just innan lunchen efter att ha plumst och lekt i snön ute i badhusparken.
Pappa somnade på soffan just efter lunch han me och sov till just innna de var dax å gå ner på jobbet.

Nu är de bara nyår och min födelsedag (6 januari) så är vi tillbaka till vardagen igen.
Oj va skönt de ska bli!

ja slänger in nå kort från julen,
de vart inte så många kort tagna alls.
Vi helt enkelt glömde bort de.

                                  I väntan på tomten


                                  Nu kommer han ju!


Sigge tyckte inte direkt om tomten, Jonna däremot spelade upp som bara den


                        Då var de dax för julklapparna


                Sigger sitter med pappa och öppnar






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!