Ne inte än....

2010-02-03 @ 19:06:30
nu är BVC avklarat för denna gång,
9795g och 82cm är de nuvarande siffrorna på.
inte 10kg ÄN!

gjorde även 18månaders kollen nu också, hon fick rita en teckning, bygga pussel, stapla klossar och visa magen....
allt de där hon kan redan, men när de kommer till att göra de på komando säger hon bara
-Näää!

Sen frågade hon lite frågor om hörseln och sovrutinerna.
Jonna hör de hon vill höra resten skiter hon helt enkelt i.
sovrutinerna däremot är de värre med.
hon somnar som hon ska oftast kl 19 och vaknar mellan 7-8 på morgonen.
Men däremellan är hon vaken allt mellan 2-5gånger, nått som jag tagit för givet är normalt men som nu visade sig inte var de.
så nästa läkarbesök vi har i mars ska vi ta upp de sa hon så får vi se vad som sägs.
tycker de är konstigt att BVC reagerar på de men när jag tagit upp de med läkaren när dom frågat har dom bara slätat över de.

vaknar era små om nätterna?

dom tyckte iaf vi skulle börja med massage om kvällarna och se om de kanske blir bättre med de, så nu gäller de för lilla mamma att ge sig ut och söka info om hur man ska massera småttingar.
nånting jag länge har viljat lära mig ändå!

Kommentarer
Postat av: Jenny

2-5 ggr per natt!? Oj, det lätt jobbigt. Lilja sover oftast från 20:00-08:00. Det är sällan hon vaknar på nätterna, oftast innebär det att hon är sjuk. I´bland vaknar hon och får en flaska vid 6-tiden, men somnar snabbt om igen efteråt.

Hoppas hon får bättre dovrutiner snart, det blir jobbigt för er annars när båda ska jobba..



Lycka till!

2010-02-03 @ 19:24:48
URL: http://www.liljasmamma.blogspot.com
Postat av: Jennie och Norah

Jag tycker att säga att det inte skulle vara normalt att vakna 2-5 ggr/natt är att överdriva väldigt mycket!Isf skulle många,många,många barn få kolla upp varför dom inte sover.Norah vaknar också på nätterna,inte alla men de flesta.Oftast vill hon bara ha tutte men det är absolut inget jag reagerar eller stör mig på.Dom är ju så små än!

2010-02-03 @ 19:26:41
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Berecca

hej hej gumman :) min mobil dog när jag var på gymmet idag, kom hem för ett tag sen bra och nu ska jag ta en dusch å göra en tidig kväll, är helt färdig, men allt är bra och jag ringer dig imorgon :) puss å go :)

2010-02-03 @ 22:15:53
Postat av: Sussi

Mina har sovit som stackar sen de kom hem från BB nattvak och mat på natten vad är de..Sonen ammade jag i 6 veckor men gav upp så han börja få ersättning och sov som en prins. När de börja på dagis sov de från 19-06.



Däremeot tro jag de något fel på er dotter och de står jag för. Föra allt hon går igenom med sin mage har min son gjort sen han var första perioden 6 månader till 1 år sen 2 år till 6 år sen 10 år vart de värre och idag har han diagnos. Viktminskning, aptitlöshet i perioder bajs som har olika konsistens osv.. Men de var samma med sonen när han var liten inget att oroa sig för sa de eftersom han växte på längden.

2010-02-04 @ 10:55:25
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: frida

hej ingela! halkade in på din blogg.



våran milo som är 1½ vaknar på nätterna och har gjort det sen han föddes. senaste tiden har det varit betydligt bättre och nu äter han en gång och så får vi ge honom tutten kanske 1-3 ggr. någon enstaka gång han har sovit sig genom en hel natt, men dom gångerna är lätträknade.

2010-02-04 @ 16:50:56
URL: http://myworldkeepsspinning.blogspot.com
Postat av: Richard

Våran äldsta dotter vägde 9,6 när hon var 18 månader, våran barnmorska är inte orolig. Så länge hon följer sin egen kurva. Våran mellersta dotter har vaknat varje natt tills hon var över 2 år. Inte bara en gåång per natt. Alla barn är olika. Ser barnet ut att må bra, så gör hon/han säkert det. Så du kan nog andas ut! Det mesta är normalt med barn!

2010-02-04 @ 22:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!