Inte så mycket!

2010-01-21 @ 21:27:01
Sorry för den dåliga uppdateringen men de händer inte så mycket i mitt liv just nu.
Jonna har börjat sova bättre äntligen men nu är hon jätte snorig så vi får se hur natten går.

idag var första dagen hon vart ledsen när jag lämnade henne på dagis också.
alla andra gånger jag eller farfar lämnat henne har hon gett en hej då puss och vinkat förväl utan tårar eller skrik!
men idag vart de lite jobbigt så de slutade nästan med att mamma gick därifrån med gråten i halsen.
samma sak var de när hon skulle hämtas.
hon brukar alltid vara den som är glad och leker när hon ska hämtas men idag satt hon bara på som kökssoffa dom har och tårarna ran ner för kinderna på henne.
hon ville vara ute mer och leka i snön men fröknarna hade börjat ta in dom för lunch,
men de vart annat sen när mamma kom så klart.
desutom var hon jätte trött så hon somnade direkt efter lunchen och sov i 2timmar!

hennes ordföråd slutar aldrig att förvåna mig desutom, ska försöka komma skiva ner alla ord jag kommer på som hon säger:
Mamma,pappa, farfar, farmor, bean, giz (gizmo) lampa, fisk, traktor, bil, kisse, vovve, Lisa, Akta dig, äcka dig (älskar dig) bebis, mjaaaooo, ARGGGGGGHH (stora katten) äpple, mera, kaka, blinka, stjärna, Oj, nää, mmm, dricka (gicka) blomma, tack, hejdå, hej, titta, där, ginka illa stjärna där, tutte, aj, jonna (onna) hej då tomtarn! Gunga
Nu har jag säkert glömt hälften men sötast är ändå när hon säger:
-Mamma!
-Vad är de min älskling?
-TRAKTOR!

Eller ARGGHHHH!!!!! då ska man så klart bli rädd för den stora katten då skiner hon upp som en sol och vill aldrig sluta.
pedantisk är hon också måste ja bara får säga.
minsta lilla fläck hon ser nånstans så kommer hon och sliter en i byxbenet och pekar och säger OJ!
ser hon ett sår som nu när LM brönt sig på fingret så säger hon Aj! Oj och så klappar hon försiktigt på kinden! =)
man märker för varje dag hur stor hon blivit, hon är mer förstående i saker som aj när man gjort illa sig och Oj om hon ser en fläck på golvet.
ser hon en bild på sig själv är de direkt Onna!
ser hon en barnvagn är de bebis!

de var en liten uppdatering om hur livet framskrider med Jonna!




Kommentarer
Postat av: Jenny

Nu har vi rett ut allt med bion. Den visas i helgen, som jag trodde. Någonstans har det blivit fel, kvinnan i kassan verkade inte riktigt veta vad som var galet. Men den visas och biljetterna är köpta. Blir spännande att se!

2010-01-21 @ 23:09:47
URL: http://www.liljasmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!