Min kropp ger upp snart!

2010-01-10 @ 18:52:43
jag är säkert inte ensam om att ha ett barn som hela tiden ska bäras!
överalt, hela tiden ska hon bara hänga där som en säck potatis på höften.
nu börjar min kropp värkligen säga ifrån att den inte årkar nått mera.

Som tur är har jag min älskade Bärsjal.
Nu är de ju bara så att som jag knöt den tidigare när hon var mindre, funkar inte mer nu när hon är stor!
Jag har kollat runt lite på internett på bla sjalbarn och sjalar.nu
men jag är värkligen världelös på att knyta insåg jag!
hur jag än gör slutar de med att hon antingen åker kana ner för min rygg eller så hänger hon sig fast som en liten apa på min höft för att inte falla ner i golvet.

Finns de nu nån sida för idioter som min att lära sig knyta sjal?
För informationens skull har jag en långsjal.
hjälp min kropp behöver all hjälp den kan få just nu!

Kommentarer
Postat av: a

Du behöver inte lära dig knyta sjal, du ska inte bära henne helt enkelt! Bestämm dig att nu räcker det...tar nog ett par dagar så inser hon att hon får gå själv.

2010-01-10 @ 20:26:42
Postat av: Jenny

jag håller med föregående skrivare. Var bestämd med henne. Du är nog dålig i ryggen som det är, onödigt att göra det värre. Jag ser ingen anledning att du ska bära henne. Vid vissa tillfällen går ju an, men inte hela tiden. Tänk på din kropp vännen! Kram och lycka till imorgon på sjukhuset.

2010-01-10 @ 20:48:37
URL: http://www.liljasmamma.blogspot.com
Postat av: Emmeli

Jag håller med föregående skrivare också.Lyft inte upp henne hela tiden.Lucas kan också i perioder vilja bli buren.Speciellt när jag lagar mat.Då klänger han som aldrig förr,och ska bara upp upp upp.Men jag har gett mig fan på att inte ta upp han.Visst,han gråter,skriker ett tag.Men sedan ger han upp och gör något annat.

Eftersom du redan nu verkar ha rätt ont i din kropp så ska du nog inte utsätta den ännu mer!:)



Jag läste förresten ett väldigt bra tips från en BVC-sköterska angående att bära runt på barnen.Istället för att bära runt på dom när dom vill bli burna så ska man sätta sig ner på golvet stället,så dom får sitta i famnen.:)

2010-01-11 @ 16:52:11
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/
Postat av: sussi

Varför bära när hon har egna ben att gå på hon är ju över ett år! du måste gfå lilltrollet bli mer självständigt.

2010-01-15 @ 18:43:34
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!