Mitt nya yrke, Målare!?

2010-01-27 @ 19:28:07

de krävs en stark människa för att inse sina misstag sägs de väll!?
mitt misstag var att ge mig in på att måla igår med LM.

för de första tog jag inte på mig oöma kläder så vad händer om inte annat att jag får vit färg på min nya svarta tröja.
sen trampade jag i färg ett hundratal gånger så tillslut fick jag trippa på tå för att inte få tassavtryck i hela köket.
Som inte de vore nog så när vi var klar skulle "smarta" jag rengöra penslarna och rollern unger vatten, vad gör jag om inte drar med hela handen på rollern under vattnet så båda mina händer blev kritvita!
OBS de var inte vattenlöslig färg insåg jag sen!
så vad säger ni mitt nya yrke som målare eller? =)

iaf vart den svin snygg bokhyllan, vit och fin.
Nu ska de bara målas på ett varv till då färgen inte räckte att täcka över hela ordentligt så på vissa ställen ser den smuttsvit ut just nu!
sen så klart i morse skulle jag dra med handen över den för jag trodde färgen torkat, till min förvåning vart jag helt vit om fingrarna igen!
24timmars torktid står de på burken om man bara kan läsa den så klart!
hahah smarta jag ni vet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!