Noll koll eller vad!?

2010-01-14 @ 12:41:44
I tisdags hade jag ett möte som Af kallat mig på!
De var inskrivning i jobbgarantin som jag nu gått och väntat på i en mindre evighet.

när jag väl kommer dig 10:15 sätter jag mig ner i ett fullsmockat rum med ungdomar.
informationen börjar och jag hänger med.
2timmar senare får vi kontraktet vi ska skriva och där läset jag:
För ungdomar mellan 18-24år.

hallå...ja har just fyllt 25år!
så jag hugger tag i en av informatörerna och frågar om ja då enns får vara med när jag är över 24år?
-Ne men de är klart du inte får, de här är ju upp till 24år och har du fyllt 25 så får du ju inte vara med.

wath the fuck!?

har jag nu suttit igenom detta mötte i 2timmar helt i onödan?
tydligen....så de enda jag nu kan få är praktik genom AF.
så jag måste ge mig ut och jaga praktikplats nu då.

Jonnas första dagis dag var igår iaf.
så nu var de våran tur att årova på dom berömda nya 15timmars reglerna.
Måste säga att de var jätte jobbigt och behöva hämta henne från dagis redan efter 3timmar.
Jonna ville ju så klart stanna längre och de vart bara jobbigt för alla.
fröken på dagis tyckte jag skulle starta nån slaggs protestlista om jag känner att jag är så missnöjd (vilket fröknarna också är)
nån som vet hur man ska gå tillväga och kanske till och med hjälpa?



Kommentarer
Postat av: lena

AF i ett nötskal

2010-01-14 @ 12:43:56
Postat av: Ewe

Namninsamling i Protest mot 3 timmar om dagen, 5 dagar i veckan för våra barn!!



Då varken vi föräldrar hinner göra våra bestyr, som att tex söka arbete som krävs för att få ut några pengar, eller ens våra små barn uppskattar att bli avbryten dagligen mitt i en lek med sina dagiskompisar, gör vi nu en namninsamlingslista för att ge våra politiker i Piteå Kommun, som protest mot detta korkade beslut som tagits!



Politiker tro sig veta bäst om hur det ska vara, men pröva vara arbetslös och hinna med allt du MÅSTE göra, eller fråga våra barn vad de tycker om 3 timmars regeln! Bort med shiten och inför istället 5h per dag/ 3 dagar per vecka.



1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

osv. osv.



Ett förslag till dig från mig :)

2010-01-14 @ 17:26:19
URL: http://qutak.blogg.se/
Postat av: sussi

Men är de inte flexibla? Här får de vara på dagis tre dagar i veckan 5 h!(I vart fall på Åran)

2010-01-15 @ 18:38:17
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!