Respekt?!

2010-01-11 @ 21:03:43
Hur kommer de sig att vissa inte har respekt för sina grannar?
jag talar inte om ungdomar som festar hela nätterna utan om en vuxen kar med barn!

Imorse stoppade en äldre dam mig i trappan.
hon bor nedanför oss med sin hund ensamen.
Hon berättade om mannen som bor brevid henne.
jag vet vem han är lite ytligt men inte mer än så.
Hon berättade att han har fest och spelar musik vilken dag på veckan som helst.
han spelar så högt att hon inte enns hör TVn sin.
Desutom förra helgen hade hon kommit ut och sett nån från festen stå och spy mitt framför hennes spark utan för köksfönstret!

hon har försökt prata med han men de enda svar hon får är att de är bara hon som klagar och ingen annan.
gör de nån skillnad igentligen om de är en eller 10 som klagar på just sånna saker?
Igår kväll hörde jag ändå upp till oss hur han spelade musik och då kan jag bara tänka mig hur de skulle ha låtit nere hoss henne!
Jag lovade att prata med han själv när jag hört musik spelas så vi hör de!


Annars idag var de läkarbesök med Jonna som stod på shemat.
Tack och lov kom vi därifrån med varenda droppe blod i kroppen.
lungor och hjärta lät bra så vi ska fortsätta med puffarna hon har, och så ska vi avackta till mars med en återträff.
Känns skönt att för en gång skull komma därifrån med goda nyheter!
nu väntar vi bara på brev från BVC ang nån 1½års koll tydligen.
Nån som gjort den?
De enda ja vet är att dom hör om dom små liven kan säga visa saker och klättra!

Ja klättringen är de inget fel på va gäller Jonna iaf!


Kommentarer
Postat av: Jag

Verkligen respektlöst av honom ja., kanske dags att ringa någon om han om han inte lyssnar? Typ hyresvärden eller så.

2010-01-12 @ 20:02:49
Postat av: anki

Recpekt för grannarna? Här är det ett skämt. Här parkerar vi på gården och använder uttaget i trappen (finns där så att hantverkare inte ska behöva använda ex "min" ström vid arbeten) som motorvärmarstolpe.



Enklaste sättet att hantera en sådan granne är raka rör. Berätta ordagrant exakt dina åsikter och spara inte på humöret. Berätta vvad du kommer göra med hans älskade grejjer(eller han själv) om han väcker eran dotter etc.

2010-01-13 @ 21:55:28
URL: http://www.bluerosewoman.worldpress.com
Postat av: Berecca

Älskar dig gumman!

2010-01-14 @ 10:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!