stress och kaos!

2010-06-04 @ 19:50:51
dagarna är ett enda stort kaos nu med en sjukt massa stress...precis allt jag hatar!
jag vill ha lugn och ro om och kring mig och ta den tid jag vill till de jag vill.
just nu ser mina dagar ut så här:

07,00 vaknar Jonna, klä henne, göra ordning allt för dagis
7,45 går vi till dagis
8,00 hem och slänga i mig frukost, klä mig, sminka mig och fixa håret, desutom ringer jag och väcker zabina nu också så hon inte försover sig
8,30 far till Zabina
8,45 far mot skolan
9,00 skola
15,00 Hemfärd, fara och handla,släppa ut hunden, hem och fixa och trixa innan jag måste springa till dagis.
15,30 hämta Jonna som är jätte trött och hungrig
16,00 börja med middan
16,30 äta, plocka diska
19,00 lägga jonna som nu är sjuktligt trött och extremt gnällig.

När hon gått i säng är de bara plocka undan hemma där hon dragit fram, hänga tvätt och packa min egen väska.
gå med sopor och annat små plock innan kl 23 då jag ska gå sova.

de ska bli så underbart skönt med helg nu då jag slipper alla dom där momenten och bara kan spendera 100% på jonna!
Hoppas nu bara på bra väder så kanske vi kan fara ut och cyckla en sväng.
kanske till och med göra en liten picknik ute på gräset och bara mysa.

LM kommer då hem på söndag natt (midnatt) och de ska bli så underbart då jag slipper all stress och dåliga samvete för att ha Jonna på dagis så många timmar.
men jag måste ju då jag går skola hela dagarna.

Men i min gråa vardag finns de en lärare vid namn Crister som lyser lite solsken i mitt liv.
Lämnade in alla inlämningarna på skolan igår till distansläraren som sitter nere söderut nånstans.
Betyget jag fick var VG/MVG
jag ligger alltså på nästan ett MVG i den här kursen.
fattar ni skönt de känns.
helt sjukt underbart att allt slit lönat sig, då får vi se sen till veckan vad vi får för betyg på de stora projektet vi gjort idag idag,
5 data skrivna sidor och än är vi inte 100% klar.

Oj vilket långt inlägg de här vart nu.
har ni orkat läsa allt kan ni ju också lämna en komentar el två och lysa upp min vardag lite till =)

Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Det låter som ett vanligt svenssonliv =)

Sådär ser nog alla dagar ut för dom flesta.Ta det bara lugnt en dag i veckan utan tvätt,städ och stress.

Eller gör som mig (trots att jag är GRYMT morgontrött),stig upp 1 timme tidigare än resterande familjemedlemmar och ha stund för dig själv.Drick kaffe,gör dig klar och läs en tidning.GULD värt! =)

2010-06-04 @ 21:28:03
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Ewe

Jag "vaggar" han i bilbarnstolen :P

Det brukar funka, men då kan jag fetglömma att jag kan plocka upp han därifrån, för då vaknar den unge Herren... Men med lite tur så slocknar han igen och då förhoppningsvis i sin säng.. Funkar inte det, ja då blir det 6h vaken bebis, som är röd och blå runt ögonen för att han är sååååå trött.. Tyvärr så ger inte det längre sovmorgon för det... :(

2010-06-04 @ 21:54:09
URL: http://qutak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!