Ännu en sömnlös natt...hjälp mig nån!

2010-03-31 @ 10:15:45
Ända sen jonna nu vart sjuk för en vecka sen har hon vaknat upp till 8ggr per natt och bara ropat efter alla, mamma, pappa, famo, fafa, mofa....ja alla ropar hon på.
inget hjälper när man väl ska söva om henne utan de kan ta timmar att få henne att somna för att sen vaknar hon igen en timma senare.

Igår diskuterade jag och LM saken och vi bestämmde att vaknar hon så mycket i natt så provar vi ta henne till våran säng.

Sagt och gjort 22:15 hörde jag hon ropa Mamma! mamma!
jag provade ge välling, tutte och tog upp henne i famnen utan resultat.
så jag gjorde i ordning våran säng och tog in alla djuren hon ska sova med och bäddade ner henne.
Efter ca 1timma somnade hon snusandes under min arm,
när jag gick upp för att hämta nässprej vaknade hon så klart och efter de vägrade hon somna om igen.

Kl 1 kom LM hem tack och lov och Jonna mötte han i hallen med ett stort leende, behöver jag säga att han vart chokad?
han tog då henne och vaggade henne till sömns och sen var han uppe me henne större delen av natten igen.
kvart i 9 väckte ja upp han då jag var tvungen att fara till skolan, Han var mer död än levande.
snacka om dåligt samvete man fick, farmor och farfar är i sunderbyn idag men jag hoppas dom kan komma förbi sen och hjälpa han en stund.

Nu vädjar jag till er blogg läsare!
hur ska jag göra för att få en hel natts sömn?
jag är desperat och är villig att prova allt!!!!



Kommentarer
Postat av: Sussi

Är hon ofta så här kanske ni ska kontakta BVC. för de finns medecin åt småbarn som inte sover. De INTE sömnmedel utan nå de går ner i varv på och inte är beroendeframkallande.



Annars kanske ni ska kolla upp hur mycket aktivering hon har under dagen. Att när hon komemr hem från dagis måste hon börja varva ner och bara vara hemma inte fara och hälsa på folk, leka , busa en massa.



Minska intryck under dagen hon är ledig där med inte fara runt överallt och framförallt INTE ha framåtvänd sits i barnvagn.



Ett barn som blir överstimulerat och får mycket intryck under dagen kan ha svårt att sova på nätterna. Fast de bästa tipse är ring BVC och fråga om råd de ju experter (Eller ska vara)



Säg att ni behöver alla råd ni kan få innan ni går under(om hon är å här långa perioder)

2010-03-31 @ 11:05:43
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: Emmeli

Tyvärr tror jag att vi flesta småbarnsföräldrar lider av sömnbrist.Det är nog "bara" att försöka härda ut..



Lucas har sovit bajsdåligt i närmare 2månader.Han har somnat kring 7,men då har han vaknat för morgonen mellen 4-halv 5.Inte är man så jävla pigg.Och då ska vi vara på jobbet 06.30 pigga och alerta.Jag förstår att det är jobbigt.Det var många "mornar" när jag tittade på klockan och klockan visade 04.30 jag bara ville gråta.Jag hade nästan konstant ont i huvudet.Jobbet blev ju nästan lidande när man inte orkade eftersom man var så jävla trött..Men någonstans så hittar man styrkan.

Och nu verkar det ha gått över.För tillfället iallafall!Men jag njuter av varje morgon när vi iallafall får sova till 06.00!:)

Det går över.Bara försöka härda ut!:)

2010-03-31 @ 19:35:37
URL: http://emmelilundberg.blogg.se/
Postat av: Annie

Jag önskar jag hade svar..

Benjamin har bara sovit 3 hela nätter under de 13,5 månader han levt.

Han vaknar 1-5 ggr per natt.. som värst har han vaknat varje kvart!

Han kan inte sova i vår säng för då leker han bara..

Det är nog "bara" att härda ut som ovanstånde också skriver....

2010-03-31 @ 20:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!