de ska vara jag till allt!

2010-03-16 @ 09:43:44
jag har haft en hemsk hosta nu i 2dagar,
igårvart de snudd på omöjligt för mig att andas och jag vart anfådd bara att ställa mig upp!

så fort jag kom hem från skolan ringde jag vårdcentralen då jag var säker på att jag hade lunginflamation.
dom skulle ringa upp 15,10 men 15,35 ringde dom upp och jag förklarade mitt problem,
fick en akuttid kl 16.

16:01 befan jag mig på VC och då stod läkaren vid disken och trampade otåligt!
jag fick inte enns skriva in mig för han var så stressad.

Inne på hans rum förklarade jag mitt problem med andningen och att jag tagit både bricanyl och molipect utan resultat mot hostan och andningen.

lungorna lät bra men jag har en låsning mellan 2a och 3e kotan som i sin tur trycker på en nerv som gör de svårt för mig att andas.
Domino eftekten!

efter att läkaren uteslutit infektion med stick i fingret så gick jag in till läkaren igen för att be om hostmedecin.
här är konversationen mellan min läkare och jag:

Jag: Finns de inget man kan göra?
Läkaren: Ne du måste till en kiropraktor så dom får knacka ut låsningen.
Jag: men kan jag få nån hostmedecin eller nått då?
Läkaren:Vill du ha knark eller?
Jag: Öööö.....(tystnad) Ne de vill jag värkligen inte ha!
Läkaren: Ja de är de enda jag kan skriva ut mot hostan, kokeliana!
Jag: alltså jag vill ju vara klar i huvudet när jag går skola och på dagarna när jag är med min dotter!
Läkaren:  De är de enda jag kan skrika ut åt dig, Vill du ha lite knark?
Jag: (tystnad) ja isånna fall bara till natten
Läkaren: då skriver jag ut lite knark åt dig nu!
Jag: kan jag gå på apoteket och hämta ut den nu?
Läkaren: Ja jag är snabbare än dig!


Får jag nu fråga hur skulle ni reagera om eran läkare frågade om ni ville ha knark när ni kommer in med andsvårigheter?


Idag är de iaf lite bättre, jag har nog hostat allt på platts igen då jag hostade så jag höll på kvävas igår kväll.
LM propsade på att jag skulle va hemma från skolan idag men envis som man är (fått av pappa) så tog jag en klunk hostmedecin och for iaf!
få se hur dagen blir annars måste jag hem och vila!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hade anmält läkaren, nu vet jag inte om han sa det med glimten i ögat MEN det var riktigt oproffessionellt sagt av honom.

2010-03-16 @ 18:40:45
Postat av: ingela och Jonna

Ne han sa de på ett anklagande sätt med just den blicken också!

2010-03-16 @ 19:26:54
URL: http://ingelaolm.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Norah kan ibland bajsa 1-3ggr/dag och ibland kan det ta upp till 3-4 dagar.men då kan hon ju ha bajjat på dagis också då jag alltid glömmer av att fråga!

2010-03-16 @ 22:09:08
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Ewe

Knark är väl kanske att ta i om kokeliana.. Visst är det starkare och så, men inte vet jag om man klassar det som en tyngre drog. Jag antar att det inte är meningen att man ska klunka hela flaskan :P

Hur som helst, det funkar bra och det som funkar används :D

Hade det varit jag och en läkare hade sagt så, då hade jag nog bett om ännu bättre grejjer :P

Men jag är ju lite knäpp på mediciner hahaha..

Hoppas du piggnar till snart! Kramis

2010-03-16 @ 22:55:13
URL: http://qutak.blogg.se/
Postat av: anki

skämtar du eller?

Hade ju anmält på stört, det är väldigt oproffsigt och nervärderande. Att kalla cociana entyfin för knark...hmmm det är väll nästan att kalla cigg för mariuana.

Hade noterat läkarens namn och vägrat besöka denna igen. (läkarens namn står på klistermärket som apoteket fäster på medecinen).

2010-03-17 @ 20:31:25
URL: http://www.bluerosewoman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!