barnfritt!

2010-11-11 @ 23:39:10

Idag har de vart branfritt för hela slanten.
Jonna for till farmor och farfar just efter eftermiddags vilan.

ja älskar värkligen min dotter mer än livet själv, men den senaste tiden har ja känt mig som en zombi.
Hon vaknar sjukt tidigt på morgonen.
är trottsig och jobbig hela dan.
Och mamma får bråka från morgon till kväll för dom minsta sakerna.
ska ja hjälpa henne ta på sig overallen på morgonen då de är stressigt, kan de sluta med ett jätte bråk och skik från henens sida.
Hon ska vara totalt självständig och de uppmuntrar ja absolut.
men då man är stressad på morgonen och vet att man ska ha en tid å passa är de inte lämpligt att ta 15min för att få på sig overallen, då mamma kan göra de på 2minuter.

Men men...


Nu iaf ikväll är de farmor och farfars problem.
inte mitt.

Ja har äntligen fått min väl behövda lediga dag.
Jas har bara gått omkring hemma och inte gjort nånting alls,
de är ett berg med tvätt, disk och grus på golvet.
men vet ni?
ja är ledig idag!
L E D I G!

allt sånt får vänta till imorgon då värkligeheten kommer ikapp mig igen.
men jsut idag, just nu är ja på semester i min soffa framför min TV.

man är inte en sämre mamma för att man erkänner sig besegrad för en dag.
trött och less för en kväll.

En barnfri dag gör en bara starkare och ger en mer ny kraft att orka ta fast i livet igen.

ne nu ska ja gå lägga mig i sängen och sova länge imorgon också.


Kommentarer
Postat av: Ewe

Bra att du tar ledigt :)

Man behöver alltid en dag lite då och då för att ladda batterierna.

2010-11-12 @ 09:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!