Brand

2010-11-20 @ 22:07:12

Ja måste säga att är de nånting som skrämer skiten ur mig så är de eld och bränder!

inte gjorde de saken bättre då vi hoppa in i bilden idag på väg till julmarknaden och ser att de står fullt med brandbilar, poliser och en ambulans borta vid jonnas dagis!

vi far så klart dit och kollar vad som hänt då de är lägenheter ovaför dagiset.

Lm hoppar ur bilen och går och pratar me Jörgen ( NVS )
han förklarar att de värkar som de är hallen som börjat brinna på avdelning havet (jonna går på vågen men de är en glas dörr som skilljer dom åt)
barn och personal hade vistats i lokalen men kunnat ta sig ut oskadda.
branden var snabbt under kontroll och ingen kom till skada.

Men de ger mig ändå såna fruktansvärt dåliga nerver.

När ett dagis börjar brinna kommer de för tätt inpå ens liv,
Specielt då ens eget barn går på just de dagiset.

Nån timma efter branden ringde Marion (fröken)
hon förklarade att Jonnas avdelning var helt ok och de är bara lämna henne som vanligt på måndag.
men barnen på avdelnign havet blir förflyttade till avdelning stranden iaf.
de som känns så läskigt är att jsut den där avdelningen var jonnas före sommaren.
efter sommaren delade dom upp småbarn och större barn, så jonna fick byta avdelning, men hennes bästa kompis saga går på den avdelningen.

De här skrämde värkligen skiten ur mig om ja får uttrycka mig så!

De här brädde bara på mer tankar och funderingar i min skalle,
Som om de inte var trångt nog där redan?!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!