Ännu en härlig helg

2010-09-05 @ 22:26:18
Ännu en vecka har gått och imorgon är de dagge som gäller än en gång...oj vad veckorna bara springer iväg nu känns de som.

ja tänkte ta och dela med mig lite om vad ja gjort i helgen iaf.

torsdagen var igentligen tänkt att jag skulle till Zabina och plugga inför de sista provet på skolan, men då jag somnade på kvällen fick jag feber och hela natten spenderade jag med totalt och helt galen feberfrossa.
Hosta så jag var säker på att nu åker jag på en lung inflamation snart och totalt död i skallen, min älskling tog jonna till och från dagge, och medans hon var där stor städade han lägenheten.
han till och med tog baki ugnen ( vem gör sånt igentligen)


Fredagen vaknade jag och kände mig lite bättre gärmfört med torsdagen men hosta, feber och totalt orklös.
Ändå hade jag den där rastlösa känslan i kroppen som bara sa åt mig att GÖR NÅTT MÄNNISKA!
Så jag lyssnade och drog med mig Lm, grannarna och kidens på en båttur runt fårön (inte bra för min hosta men trevligt var de iaf)
mitt på vattnet vart saga kissnödig så vi gjorde ett akutstopp så hon fick kissa, när vi skulle putta oss ut igen med åran...ja va hände då...Hmm...ja åran knäcktes och vi alla la oss och höll på dö av skratt, då LM just sagt att räcker inte bensinen runt kan vi alltid ro!
HAHAHA!
väl hemma sen satte vi jonna framför datorn, slog på Pippi och så gav jag sara en sax.
-Klipp min dotter!
och de gjorde hon....
hur fint som helst gick de och nu ser hon mer busig ut än nånsin.

på kvällen sen for Lm å jobba och jag och jonna for och busade hos sara och Daniel.
när de var läggdax för dom små la jag  jonna i sagas säng och vi satt och kolla skräck film till på natten och bara hade de mysigt.
daneil hjälpte mig att bära hem Jonna sen och hon sov som en stock (söt unge)

Lördagen jobbade LM än en gång och daniel skulle ut och festa, så de var bara vi tjejer hemma, så än en gång la ja jonna i Sagas säng och vi mumsade i oss chips och kollade på årets snyftar film Hachi: A Dog's Tale
För er som inte sett den är den starkt att rekomendera.

idag då...Jonna vaknade kvart i 6 jätte trött men vägrade som alltid att somna om.
mamma låg och drog sig till halv 9 då var de bara kliva upp.
frukost och mys framför TVn tills Saga ringer och vill att vi kommer över och leker me henne.
så vi tog på oss kläder och gick över dit på en kop kaffe.

veckan får vi ta som den kommer, ja hoppas på slippa min hosta så jag vågar mig över till bina då ja inte vill smitta henne.
Sara lär ända åka på de då hon också har små barn på dagis så de är bara en tidsfråga innan hela familjen ligger heheh










Kommentarer
Postat av: fia

vilken söt trollunge ni har kan man annat än älska henne.

2010-09-06 @ 15:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!