Inte fabron....

2010-09-14 @ 20:55:12

Oj länge sen sist ser ja.
Mycket skoj har hänt sen sist som alltid, därför man inte har tid för bloggen alltid.

lördagen var vi barnfria, de firade vi med middag och vin me grannarna som vanligt, dom är som våra nya sambosar nästan :) hehe vi äter nästan middag tillsammans varje dag nu och frukost på helgerna.

Middan iaf vart helt och aldeles perfekt!
så perfekt att en klasskompis till mig också kom och åt :)
Ja menar vem äter köttbullar då man kan få oxfilee och potatisgratäng med hemma gjort Beasås?

Söndagen sov ja...ja jag sov och sov och sov!
gick upp vid halv 11 och åt frukost hos Sara och daniel.
sen bar de av till skeppet och leka med jonna.
och leka gjorde vi så jag kände mig som en ostkrok då vi sen kom hem igen och lagade ännu en god middag me sara och Daniel.

igår vart de dagge för snuttan och soffan för mamma,
Jonna har fått för sig att kliva upp nu vid 6-6:30  varje dag och jag anser att de inte ens är morgon då!
Sara kom iaf förbi och drack kaffe och åt ägg före hon skulle in på AF.
samtidigt ringde mobilen.
monica från AF till mig.
jag börjar min praktik imorgon (tisdag) alltså idag!
behöver jag säga att jag vart sviiin nervös?
jag hatar värkligen första dagen på ett nytt ställe då man inte vet nånting om just nånting eller någon.
men miljön var avslappnad redan från start och jag fick vara med på en beställning direkt på morgonen inför nästa sesongs kläder!
ååå så sjukt kul de var alltså!
De här är värkligen ett ställe för mig!
För er som inte vet är jag på min absoluta favorit affär Hansens barn.
Blir där till 5 november hoppas på jobb eller förlängd praktik så klart.
Jobb vore ju de bästa igentligen.


Annars då...ja kanske måste ta och förklara rubriken också då.
Tydligen hade LM sett nån "film" med jonna idag då som var mer för han än för henne.
The dudesons.
Jonna såg den också och i den var de tydligen en rätt så arg farbror som skrek mm.
Efter Jonna sett den snutten vart hon livrädd och så fort vi nu kom hem från sara och daniel stälde hon sig i hörnet i köket och bara sa:
-Inte fabron....mamma inte fabron!?
Sen vägrade hon gå nånstans själv och ännu midre blunda i sängen för å sova.
hon sa bara hela tiden
-Inte fabron, inte fabron.....

Nice dad....nice.....

ja har gjort mitt bästa för att förkalra för henne att farbrorn finns bara i datorn han finns ingen annan stans, men för en 2åring är de inte alltid så lätt att förstå.
kan ju bara hoppas hon glömt bort de till imorgon.
annars vet ja nån som åker på en örfil!


Kommentarer
Postat av: Anna

Klart jag äter med lyx än köttbullar;D får ta och ses nästa gång jag kommer också=)

2010-09-14 @ 22:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!