Är de sommar eller påsk?

2011-04-23 @ 20:38:16
Lite förvirrad blir man ju när de är över 20+ ute och de är Påsk!
De stämmer inte riktigt...
Mitt enda minne under påsk som barn är när ja bodde i sjulsmark med pappa och Caritha.
Jag och en kompis klädde ut oss till påsk kärringar och gick och knackade dörr runt i byn.
Utan jacka i bada lång klänning.
Behöver ja säga att vi var blå när vi kom hem sen!?
De är påsk för mej.
Snor kallt!

men idag har ja haft långt linne och strumpbyxor och ÄNDÅ har de vart varmt!
Är modernatur full eller vad?
Misstat månaderna eller nått.

Idag har vi iaf haft en jätte trevlig dag hos pappa och Caritha i sjulsmark.
Syster med familj kom ocskså dit och lekte och surrade i solen.
Tyvärr kunde inte min andra syster komma ( ja jag saknade dej ) men de kommer fler dagar vi kan ses allihopa.

Eftersom jonna inte sov nån middag slocknade hon framför Tvn då vi kom hem, tutten i munnen och vällingen i handen.
Precis som de ska vara.

Själv känner jag mej....ja...hur ska ja beskriva de....totalt i freds med livet!
Länge har ja nu gått som i en dimma och jag har inte alls kännt mej på topp.
Men som ja förutspådde fanns min vän Johanna där och plockade upp mej som ja gjorde för henne.
En sak har jag lärt mej!
Har man bara EN vän som ställer upp i vått och tort...behöver man inte 100st ytliga.
dom tar ändå bara onödig energi och tid.

                                           Find out what we're made of
                                           What we are called to help our friends in need

                                           You can count on me like one, two, three
                                           I'll be there and I know when I need it
                                           I can count on you like four, three, two
                                           And you'll be there 'cause that's what friends
                                           Are supposed to do.



Kommentarer
Postat av: Irena, Krzysztof Olszewscy Gdynia Polen

gratulacje SYNA

2011-04-24 @ 20:57:26
Postat av: Ingela och jonna

You say what?

2011-04-24 @ 21:12:36
URL: http://ingelaolm.blogg.se/
Postat av: lena

håller med dig, hellre några få och riktiga vänner =)

2011-04-27 @ 11:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!