Husliga jag!

2011-02-22 @ 23:00:19
Urs vad jag och Johanna har vart husliga idag!

efter bara 4timmas sömn (3timmar för johanna) börjad jag morgonen med att skura hela lägenheten.
Sen vara de bara ta jonnas pussel matta och tvätta av den då min lilla prinsessa inte är helt pott tränad än.

Efter lunch och middagsvilan bar de av ner på consum och handla inför dagens bakning.
väl där nere kom vi på att de vore så gott med hemma gjord saft också!

Så de vara bara bege oss hem och sätta igång med bullbaket.
vissa vart visserligen större än andra om man säger så hahah!
ett par stycken vart så stora att vi fick bara lägga dom på plåten med bakplåts papper för vi hade inga så stora formar!

men gott var de.
hela kvällen nu har ja gått och rapat bulldeg, Urs va äckligt men oj så underbart gott med bulldegs stumpar ;)

Nu på kvälllen då lillan gått i sänge vart de att koka saften då.
Gott även den men urs va sött.
hade i 1,7L socker till 1½L vatten.
ändå stod de att de skulle vara upp till 2L socker (????) då hade ja nog dött i socker sjuka!

Nu iaf sitter vi bara och myser som en liten familj.
vi funderar allvarligt på att adoptera Johanna för hon är så mysig å vara med ändå ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!