Sjukhuset

2011-02-14 @ 17:17:17
Idag hade ja tid i sunderbyn då....dock så var de sviiin kallt så de var inte roligt alls å stå ute och mixtra me bilbarnstolen då vi lånat en annan bil för idag.

Kom 15min sent men de gjorde inget tack och lov, dom hade försåelse.

Väl där inne fick ja sitta i ett "hörsel rum" på en tandläkar stol.
hon gjode en massa olika övningar som fick hur bra som hellst.
hela testet gick ut på att dom skulle filma mina ögon i olika lägen.
tex ja skulle följa en prick på väggen som gick upp och ner,
sen sidledes.

De sista och värsta var ändå vattnet i öronen.
först kallt vatten i H öra.
Medans ja hade mörker glasögon på med en kamera i.
ja fick ordagrnt sitta och hålla i mig i stolen för de kändes som dom snurrade den runt runt runt!
samtidigt tände hon en prick i glasögonen som ja skulle försöka fokusera på.
De gick inte alls och ja koncentrerade mig mer på att andas och inte kräkas!
sen samma i vänster öra och resultatet var de samma....

Sen tog dom varmvatten och då kom läkaren och satte sig brevid mig och höll mig på armen medans den andra sköterkan kollade på datorn då mina ögon.
otroligt nog snurrade de nästan ingenting med de varma vattnet.
sjukt de där.
De gungade bara lite.

men de mest obehagliga med hela testet var ändå att ja inte fick blinka under testerna.
varje test tog ca 1min och prova att inte blinka på 1min!
de bara sprutade tårar kan ja lova.


På vägen hem sen fick ja en sån otroligt huvudvärk så ja däckade då vi kom hem.
sov ändå till 16:00 då Lm kom in och sa att de kanske är dax å kliva upp nu.
Yr och virrig var de bara gå upp och låta han vila en stund....
så de vart inte å ringa varken kyrkan eller lokalen idag.
måste fixa de imorgon direkt på morgonen.

Nu känns de då bättre, men ja fick inte veta nånting om hur de gick på testet utan hon skulle skicka resultatet till min läkare i stan, sen är de upp till han och ta kontakt med mig då.
Om han då gör de som förra gången per brev eller om han ringer vet jag inte.
men ja är spänd på se vad de visade.

Ikväll blir de iaf hemma gjord pizza för lilla familjen.
Romantiskt och gott ;)

Kommentarer
Postat av: sussi

Lät inge kul testet där. Hoppas du får resultat snabbt.

2011-02-15 @ 00:15:18
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!