Vars har min lilla tjej tagit vägen?

2011-02-18 @ 22:48:06

Nu dom senaste veckorna har vi kört stenhårt med potträningen.
de är enbart för att hon själv visar intresse för de och gärna tar av sig blöjan och sätter sig själv på pottan.
Nån olycka då och då har hänt så klart, men oftast går hon själv och kissar nu på toaletten.
Pottan är inte lika kul.

bajsat på toa har hon redan hunnit göra 3ggr.
Hon blir så glad varje gång hon ser hur rörd och glad mamma blir.
sen har vi gjort så att hon får en belöning varje gång hon bajsar på pottan, en liten choklad bit bara sen är de bra med de.

Men vars har min lilla tjej tagit vägen?

Jonna är ju stor nu!
hon förstår så mycket och kan framför allt så mycke.
hon vill mer och mer ha gaffel då hon ska äta,
oftast vill hon inte ha haklapp nu heller.
och vagen minns jag inte senast vi hade fram.

Här är de pulka eller gå på benen som gäller.
oftast väljer hon att gå själv ändå och jag är bara glad att slippa allt bråk vi har haft med att få henne att sitta i vagnen.

Så fort hon är pottränad ska vi ge oss på att få henne å somna själv och sen är de tutten som ryker.
Men varje framsteg hon gör i livet, hugger som en kniv i bröstet på mamma som för alltid vill ha henne som bebis!
men vem vill inte de om sina små barn?

                            


                        

                        

                                     Btw är hon lik mig som barn eller vad?

                       


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag kanske är knäpp, men jag tycker det är så skönt att Lilja blir större och större. Jag vill inte alls ha tillbaka min lilla bebis. Istället längtar jag tills hon blir äldre och äldre =)



Men det är väl ett bra tecken på att du vill ha fler barn men inte jag =)

2011-02-19 @ 00:40:27
URL: http://liljasmamma.blogspot.com
Postat av: sussi

Ojaa..Mamma upp i dagen både i utseende och sätt hihihi..Tjurig Tjurigare..Man får vad man förtjäna säger de blink



Lugn ..Den värsta separationen blir i tonåren TRO mig...

2011-02-19 @ 20:56:28
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!